Δημήτρης Γάκης: Ο ρόλος του σχολείου χρειάζεται αναθεώρηση
«Ο ρόλος του σχολείου, της εκπαιδευτικής κοινότητας στο σύνολό της, μέσα στις πρωτόγνωρες καταστάσεις που αναστάτωσαν την κοινωνία ολόκληρη, χρειάζεται αναθεώρηση και την άμεση ανταπόκριση στις νέες συνθήκες»
Αυτό υπογραμμίζει μεταξύ άλλων σε γραπτή δήλωση του ο τ. βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ κ.Δημήτρης Γάκης με αφορμή την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων για τις πανελλήνιες εξετάσεις.
«Εργαλεία μας, η σύγχρονη τεχνολογία και η συλλογικότητα των τοπικών κοινωνιών, η διαχρονική αγάπη του λαού μας για μάθηση και αναζήτηση νέας γνώσης, το εξαιρετικό ανθρώπινο (διδακτικό) δυναμικό που πρέπει να χρησιμοποιηθεί κατάλληλα. Ο καθένας μέσα από το δικό του ρόλο και ειδίκευση. Και όλοι μαζί κοιτώντας μπροστά στον ίδιο στόχο: Την πραγματική μάθηση την ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση», τόνισε.
Αναλυτικά η δήλωση στην οποία προέβη ο κ. Δημήτρης Γάκης είναι η ακόλουθη:
.«Με την έκδοση των αποτελεσμάτων (βάσεις) εισαγωγής στα ΑΕΙ, μας δίνεται μια ευκαιρία, μαζί με τις ευχές μας σε όλους τους επιτυχόντες στα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα για νέες – ακαδημαϊκές πλέον – επιτυχίες να δούμε την εκπαιδευτική διαδικασία στο σύνολό της. Μέσα στις νέες συνθήκες που διαμορφώνει η υγειονομική κρίση από τον COVID-19 που έχει επηρεάσει ολόκληρο τον πλανήτη. Με την ανακοίνωση αυτή του Υπουργείου Παιδείας, κλείνει σήμερα μια εξαιρετικά δύσκολη σχολική χρονιά γεμάτη από διδακτικές και κοινωνικές ιδιαιτερότητες που άλλαξαν σε ένα εξάμηνο τον τρόπο με την οποίο βλέπουμε τη σύγχρονη εκπαίδευση και ανοίγεται ένα νέο κεφάλαιο: Αυτό της λειτουργίας των Σχολικών μονάδων σε συνθήκες επιδημίας, που έχει αλλάξει τη ζωή μας και συνεχίζει να δοκιμάζει τις αντοχές της κοινωνίας μας. Ο ρόλος του Σχολείου, της εκπαιδευτικής κοινότητας στο σύνολό της, μέσα στις πρωτόγνωρες καταστάσεις που αναστάτωσαν την κοινωνία ολόκληρη, χρειάζεται αναθεώρηση και την άμεση ανταπόκριση στις νέες συνθήκες. Εργαλεία μας, η σύγχρονη τεχνολογία και η συλλογικότητα των τοπικών κοινωνιών, η διαχρονική αγάπη του λαού μας για μάθηση και αναζήτηση νέας γνώσης, το εξαιρετικό ανθρώπινο (διδακτικό) δυναμικό που πρέπει να χρησιμοποιηθεί κατάλληλα. Ο καθένας μέσα από το δικό του ρόλο και ειδίκευση. Και όλοι μαζί κοιτώντας μπροστά στον ίδιο στόχο: ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ. ΤΗΝ ΙΣΟΤΙΜΗ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ. Αυτό είναι το μήνυμα προς όλους: Εκπαιδευτικούς, μαθητές, τοπικές κοινωνίες και πρωτίστως στην κυβέρνηση. Μένει να δούμε αν και πως θα ανταποκριθεί ο καθένας σε αυτές τις σύγχρονες και απαιτητικές προκλήσεις! Οι πρώτες και άμεσες ανάγκες της νέας σχολικής χρονιάς είναι γνωστές, βρίσκονται μπροστά μας και περιμένουν ΤΩΡΑ την κατάλληλη λύση: Προσλήψεις εκπαιδευτικών, ιδιαίτερα στις γεωγραφικά απομακρυσμένες και δημογραφικά δύσκολες νησιωτικές περιοχές, λειτουργία των σχολικών μονάδων με ολιγομελή τμήματα».