Γιατί οι εφοπλιστές με μεγάλα φορτηγά πλοία προτιμούν πλέον να μεταφέρουν… κορμούς δέντρων αντί κάρβουνο και σιδηρομετάλλευμα Μηνάς Τσαμόπουλος
Πώς κυμάνθηκε η ναυλαγορά τον Απρίλιο – Άνοδος κατά 34% στα δεξαμενόπλοια – Ο ρόλος της αύξησης των αεροπορικών ταξιδιών
Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι ναυλαγορές και οι διακυμάνσεις του μέσα στο Απρίλιο με τον πόλεμο στην Ουκρανία να συνεχίζεται και οι κυρώσεις της Δύσης στη Ρωσία να ενισχύονται αλλά και να διχάζουν.
Την εικόνα για τον τρέχοντα μήνα αναλύει για λογαριασμό του newmoney η Ειρήνη Διαμαντάρα, αναλύτρια του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv.
Φορτηγά πλοία: Τον τελευταίο μήνα έχει παρατηρηθεί αύξηση στην ναυλαγορά των Capesize κατά 32%. Αντίθετα στα μικρότερα μεγέθη έχει σημειωθεί μείωση με το δείκτη των Panamax να χάνει 13%, των Supramax 7% και τέλος των Handysize 11%. Η σημαντική αύξηση αυτή βασίζεται κυρίως στο παράδοξο που έχει δημιουργηθεί στην αγορά, με τα ναύλα των Cape να είναι αισθητά λιγότερα συγκριτικά με τα ναύλα πλοίων μικρότερου μεγέθους. Έτσι παρατηρείται όλο και μεγαλύτερη ζήτηση μεγάλων πλοίων για μεταφορά μικρών φορτίων καθώς τα ναύλα τους είναι πιο φθηνά σε σύγκριση με τα ναύλα των Panamax, Supramax και Handysize.
Πιο συγκεκριμένα ο μέσος όρος των 5 βασικών διαδρομών T/C του Cape έκλεισε χθες στα 17.821 δολάρια/ημέρα σχεδόν 10 χιλιάδες δολάρια κάτω από τα μικρότερα μεγέθη πλοίων (Panamax, Supramax, Handysize).
Αξιοσημείωτο είναι πως, όλο ένα και περισσότεροι ιδιοκτήτες Capesize ενδιαφέρονται για την εύρεση εναλλακτικών φορτίων όπως πχ κορμοί δέντρων, θεωρώντας σε κάποιες περιπτώσεις πιο κερδοφόρο έναντι της μεταφοράς σιδηρομεταλλεύματος και κάρβουνου.
Πρόσφατα, για πρώτη φορά, ναυλώθηκε ένα Newcastlemax για μεταφορά κορμών πεύκου από την Ουρουγουάη με κατεύθυνση την Κίνα.
Δεξαμενόπλοια: Η αγορά των δεξαμενόπλοιων έχει μπει σε μια ανοδική πορεία τον Απρίλιο, με τον δείκτη BCTI δείκτης για τα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν βενζίνη, κηροζίνη, αμόλυβδη βενζίνη και ντίζελ «άσπρο» να έχει σημειώσει άνοδο 34% μέσα στο μήνα, ενώ ο δείκτης BDTI -δείκτης για τα πλοία μεταφοράς ακατέργαστου πετρελαίου και fuel oil ακολουθεί με αύξηση 7%.
Ο βασικός λόγος της ανόδου του BCTI είναι η αύξηση των τελευταίων μηνών στις εξαγωγές καυσίμων, αεροπορικών και κίνησης, κυρίως από τα διυλιστήρια της Ανατολικής Ασίας προς τις ΗΠΑ, καθώς οι αεροπορικές εταιρείες ενισχύουν τις πτήσεις για να καλύψουν την αυξανόμενη ταξιδιωτική ζήτηση εν μέσω χαλάρωσης των συνοριακών περιορισμών σε θέματα Covid και της αύξησης της τουριστικής κίνησης.
Ωστόσο, ο πόλεμος και τα νέα lockdown και περιορισμοί στην Κίνα περιόρισαν την ζήτηση αργού πετρελαίου με αποτέλεσμα ναι μεν ο δείκτης BDTI να αυξηθεί, αλλά σε μικρότερα επίπεδα από τον BCTI.