FEATUREDΔΩΔΕΚΑΝΗΣΑΟΙΚΟΝΟΜΙΑΠΟΛΙΤΙΚΗΡΟΔΟΣΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑΤΟΠΙΚΑ

ΜέΡΑ25: Οι ανησυχίες μας για το μεταφορικό ισοδύναμο δυστυχώς επιβεβαιώθηκαν

«Με  τη σχετική νομοθετική ρύθμιση που ψηφίστηκε στο πρόσφατο φορολογικό νομοσχέδιο η εφαρμογή του Μεταφορικού Ισοδύναμου στα καύσιμα είναι πλέον, από 1ης Αυγούστου 2020, ανάλογη με αυτή που ισχύει για τις μετακινήσεις. Αυτό σημαίνει πως απελευθερώνονται τώρα οι τιμές των πρατηρίων υγρών καυσίμων των νησιών (οι οποίες θα ξαναπάνε στα ύψη όπως παλαιότερα».

Αυτό υπογραμμίζει με ανακοίνωση του ο Τομέας Νησιωτικότητας του ΜέΡα25 με αφορμή την σχετική νομοθετική ρύθμιση που έγινε με την ψήφιση πρόσφατα του φορολογικού νομοσχεδίου.

Αναλυτικά στην σχετική ανακοίνωση αναφέρονται τα ακόλουθα:

Με τη θέσπιση του μέτρου του “Μεταφορικού Ισοδύναμου” επιδιώχθηκε η εξίσωση του κόστους μεταφοράς των μόνιμων κατοίκων, των εμπορευμάτων και των καυσίμων από την ηπειρωτική Ελλάδα σε νησί ή από νησί σε νησί, με εκείνο το κόστος μεταφοράς τους που θα ίσχυε στην ηπειρωτική Ελλάδα για την ίδια απόσταση.

Ως γνωστόν, η εφαρμογή του Μεταφορικού Ισοδύναμου στα καύσιμα ήταν μέχρι σήμερα διαφορετική από την αντίστοιχη που ισχύει για τη μεταφορά των εμπορευμάτων και των επιβατών, και γινόταν με την επιδότηση του καυσίμου (γνωστή ως Α.ΝΗ.ΚΟ. – Αντιστάθμισμα Νησιωτικού Κόστους) η οποία χορηγούνταν στους κατόχους άδειας λειτουργίας πρατηρίων υγρών καυσίμων (με συγκεκριμένους συντελεστές ανάλογα με την απόσταση και το κόστος), έτσι ώστε οι λιανικές τιμές των υγρών καυσίμων στα πρατήρια των 34 νησιών όπου εφαρμόζεται το μέτρο, να προσφέρονται απευθείας μειωμένες προς τους κατοίκους και τις επιχειρήσεις των νησιών αυτών.

Όμως, με τη σχετική νομοθετική ρύθμιση που ψηφίστηκε στο πρόσφατο φορολογικό νομοσχέδιο, και διαφημίστηκε με το παραπλανητικό μήνυμα ότι τώρα τάχα «τα χρήματα από τα καύσιμα πάνε απευθείας στις τσέπες των νησιωτών!», η εφαρμογή του Μεταφορικού Ισοδύναμου στα καύσιμα είναι πλέον, από 1ης Αυγούστου 2020, ανάλογη με αυτή που ισχύει για τις μετακινήσεις.

Δηλαδή, απελευθερώνονται τώρα οι τιμές των πρατηρίων υγρών καυσίμων των νησιών (οι οποίες θα ξαναπάνε στα ύψη όπως παλαιότερα) και καλούνται οι νέοι δικαιούχοι επιστροφής χρημάτων που είναι πλέον οι κάτοικοι κάτοχοι του Μοναδικού Αριθμού Νησιώτη (MAN) και οι επιχειρήσεις κάτοχοι του Μοναδικού Αριθμού Νησιωτικής Επιχείρησης (ΜΑΝ-Ε) των νησιών αυτών, να φυλάσσουν τις αποδείξεις προμήθειας καυσίμων για ενδεχόμενη μελλοντική καταχώρισή τους στο Πληροφοριακό Σύστημα της νέας δράσης, ώστε σε επόμενο χρόνο να μπορεί να πιστωθεί το αναλογούν ποσό στον τραπεζικό λογαριασμό τους.

Είναι σκόπιμο εδώ να θυμίσουμε, ότι από τις αρχές του 2020, μέσα στην κρίση της πανδημίας, όχι μόνο δεν επιταχύνθηκαν οι διαδικασίες επιστροφής χρημάτων από την εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου, αλλά καθώς δεν έχει ανοίξει καν ακόμα η πλατφόρμα υποβολής αιτημάτων για επιστροφή χρημάτων, όλοι παραμένουν απλήρωτοι, με αποτέλεσμα την οικονομική καταστροφή πολλών νησιωτών επαγγελματιών και εμπόρων.

Εκτός όμως των προαναφερθέντων σοβαρότατων αντικειμενικών προβλημάτων αλλά και της όλης αναστάτωσης που θα προκαλέσει αυτή η, εν μέσω κατακαλόκαιρου!, ριζική αλλαγή στην εφαρμογή του Μεταφορικού Ισοδύναμου στα καύσιμα, θα υπάρξουν και επιπρόσθετες καταστροφικές συνέπειες, ειδικά στα μικρά νησιά.

Τα μικρά νησιά της χώρας μας, τα οποία κατά γενική ομολογία βιώνουν ήδη στο μέγιστο βαθμό τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης από τη μείωση του τουρισμού εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού, στηρίζονται σχεδόν αποκλειστικά στους απόδημους συμπατριώτες μας και στους λιγοστούς σταθερούς βιωματικούς επισκέπτες-τουρίστες, Έλληνες και ξένους.

Αντί λοιπόν να τους παρέχουμε μία επιβράβευση για αυτή τους τη στήριξη ώστε να συνεχίσουν να πραγματοποιούν στο μέλλον την ίδια επιλογή για τις διακοπές τους, εμείς θα τους πουλάμε πλέον ακριβότερα καύσιμα διαχωρίζοντάς τους παράλληλα από τους μόνιμους κατοίκους των νησιών μας, με την ελπίδα ότι απλώς δεν θα μας παρεξηγήσουν!

Δυστυχώς επιβεβαιώνονται οι ενστάσεις που είχαμε εκφράσει ως ΜέΡΑ25 τόσο κατά τη συζήτηση του προϋπολογισμού στη σχετική επιτροπή της Βουλής όσο και κατά την αντίστοιχη συζήτηση στην Ολομέλεια, όταν διαπιστώναμε ότι το σχετικό κονδύλι του προϋπολογισμού το οποίο αφορούσε στην επιδότηση των άγονων γραμμών και στο Μεταφορικό Ισοδύναμο ήταν μειωμένο κατά 170 εκατομμύρια ευρώ σε σχέση με πέρυσι, αλλά λαμβάναμε τότε ως απάντηση τη διαβεβαίωση από τα επίσημα κυβερνητικά χείλη ότι αδίκως ανησυχούμε…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *