FEATUREDΔΩΔΕΚΑΝΗΣΑΕΛΛΑΔΑΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑΤΟΠΙΚΑΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Σ. Περδίος (υφυπουργός Τουρισμού Κύπρου): Η πανδημία του κορονοϊού επισπεύδει τις νέες τάσεις στον τουρισμό

Στα νέα δεδομένα και στις νέες τάσεις που «γεννιούνται», αναφέρθηκε ο Σάββας Περδίος, ο υφυπουργός Τουρισμού της Κύπρου, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού. «Ποια είναι λοιπόν τα νέα δεδομένα; Τι θα αλλάξει στον τομέα του τουρισμού, μετά από το βάναυσο χτύπημα που δέχτηκε λόγω πανδημίας; Ποιες είναι οι παγκόσμιες τάσεις στις οποίες θα πρέπει ο τουρισμός να ανταποκριθεί; Ήδη ο παγκόσμιος τουρισμός είχε αρχίσει τα τελευταία χρόνια να αλλάζει και να γίνεται ολοένα και πιο απαιτητικός. Η πανδημία του κορονοϊού επισπεύδει τις νέες τάσεις που «γεννιούνται»:

  • Slow tourism: Ο ταξιδιώτης ολοένα και περισσότερο αναζητεί διακοπές οι οποίες έχουν πιο «αργό» ρυθμό από εκείνον που μας πλαισιώνει στην καθημερινότητα της ζωής. Αυτό σημαίνει αποφυγή της πολυκοσμίας και εξερεύνηση πιο αυθεντικών και δυσεύρετων σημείων σε ένα προορισμό.
  • · Climate friendly holidays: Οι τάσεις των τελευταίων ετών θέλουν τους επισκέπτες, ιδιαίτερα τους νεαρότερους, να νοιάζονται για το περιβάλλον και να μην αναζητούν προορισμούς που καταστρέφουν τον φυσικό τους πλούτο.
  • · Extended stays: Η νέα διεθνής τάση για εργασία από το σπίτι, τουριστικά μεταφράζεται σε ευκαιρία για προσέλκυση επισκεπτών για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από ό,τι στο παρελθόν. Πλέον, ένας ταξιδιώτης μπορεί πιο εύκολα να λείψει στο εξωτερικό για διακοπές μεγαλύτερης διάρκειας, συνδυάζοντας τις με δουλειά από το χώρο διακοπών του. ·
  • Immersive travel: Ο ταξιδιώτης εκμεταλλεύεται την ευκαιρία που παρουσιάζεται για διακοπές μεγαλύτερης διάρκειας, ούτως ώστε να «ζήσει ως ντόπιος» κατά τη διάρκεια της διαμονής του. Αναζητεί λοιπόν τρόπους «προσωρινής ένταξης» του στην τοπική κοινωνία, μέσω συμμετοχής σε φεστιβάλ, εκδηλώσεις κτλ. · Boutique conferences: Ο τομέας των συνεδρίων θα αλλάξει δραστικά, με αυξημένη ζήτηση για πιο μικρά συνέδρια, τα οποία θα στοχεύουν στην ποιότητα και όχι στην ποσότητα. Πολλά από αυτά τα «boutique» συνέδρια, θα είναι πλέον και «υβριδικά», δηλαδή θα δίνουν την ευκαιρία σε παρευρισκόμενους ή και ομιλητές να συμμετέχουν διαδικτυακά. ·
  • Holistic wellness: Ο τομέας της υγείας και ευεξίας πλέον δεν αναφέρεται μόνο σε θεραπείες μασάζ, αισθητικής κτλ. Η υγεία και ευεξία πλέον πρέπει να έχει πτυχή ολιστική και να συνδέεται με την υγιεινή διατροφή, τις δραστηριότητες στη φύση για περιορισμό του στρες, την ψυχική υγεία, τα προγράμματα αποτοξίνωσης, την έκθεση στον ήλιο για απορρόφηση βιταμίνης Δ, την εισπνοή καθαρού αέρα, τη διενέργεια εξατομικευμένων ιατρικών εξετάσεων κτλ. Επίσης, ο επισκέπτης πλέον θα θέλει να ξέρει εκ των προτέρων κατά πόσο το σύστημα υγείας μιας χώρας είναι αξιόπιστο. ·
  • Micro experiences: Ο επισκέπτης πλέον θέλει να νιώθει μοναδικός, συμμετέχοντας σε βιωματικές δραστηριότητες, οι οποίες δεν κινούνται στα πλαίσια της μαζικότητας. Θέλει να εξερευνήσει, να γευτεί, να ζήσει κάτι το οποίο δεν θα βρει σε κανένα άλλο προορισμό του πλανήτη.
  • · Small tours: Ο τομέας των εκδρομών θα χαρακτηρίζεται πλέον από γκρουπ μικρότερου αριθμού ατόμων, οι οποίοι ίσως και να γνωρίζονται μεταξύ τους π.χ. μέλη της ίδιας οικογένειας. Παραδείγματα μπορούν να αποτελέσουν τα σαφάρι ή και οι προσωποποιημένες (customized) ξεναγήσεις σε δυσεύρετα σημεία ενός προορισμού. Για αποφυγή πολυκοσμίας, πολλές από αυτές τις εκδρομές θα λαμβάνουν χώρα τους μήνες εκτός αιχμής.
  • · Luxury cruising: Η διάθεση για αποφυγή της πολυκοσμίας παρατηρείται και στον τομέα της κρουαζιέρας, όπου σημαντικό μερίδιο της αγοράς θα επιλέγει πλέον πλοία χωρίς συνωστισμό, με ανώτατο όριο τους 800 περίπου επιβάτες. ·
  • Private jet travel: Tα αυστηρά πρωτόκολλα ιχνηλάτησης θετικών κρουσμάτων κορoνοϊού που ακολουθούνται όταν γίνεται διακίνηση μέσω αεροπλάνου, έχουν δώσει μια επιπλέον ώθηση στα ταξίδια με ιδιωτικά τζετ. Αφορούν φυσικά άτομα με ιδιαίτερα ψηλή εισοδηματική στάθμη, από χώρες όπως τη Ρωσία, το Ισραήλ και τον Αραβικό Κόλπο, τα οποία παρά να ρισκάρουν την ιχνηλάτηση και το συνεπακόλουθο υποχρεωτικό αυτοπεριορισμό, προτιμούν να ταξιδέψουν με ιδιωτικά μέσα. Άτομα τέτοιας εισοδηματικής στάθμης αναμένουν και ανάλογες υπηρεσίες υψηλού επιπέδου από τους προορισμούς που τους υποδέχονται. ·
  • Regional holidays: Η ταξιδιωτική αβεβαιότητα των τελευταίων μηνών δυσχεραίνει αφάνταστα τη διενέργεια ταξιδιών προς μακρινούς τουριστικούς προορισμούς. Για την Ευρώπη αυτό σημαίνει, από τη μια, ότι δύσκολα θα μπορέσει να υποδεχτεί τουρισμό από μεγάλες αγορές όπως τις ΗΠΑ και την Ασία, ενώ από την άλλη, σημαίνει ότι οι Ευρωπαίοι πολίτες θα προτιμούν την ίδια την Ευρώπη για τις διακοπές τους. ·
  • Individual bookings: Ο περιορισμός της μαζικότητας θα επιφέρει μεγάλες αλλαγές και στον τομέα του οργανωμένου ταξιδιού (tour operating). Η παγκόσμια ζήτηση για οργανωμένα ταξίδια ολοένα και λιγοστεύει, με αποτέλεσμα να αυξάνεται η ζήτηση για μεμονωμένα ταξίδια αλλά και δυναμικά, εξατομικευμένα πακέτα. Συνεπάγεται βέβαια, ότι για προσέλκυση τέτοιων επισκεπτών χρειάζεται και η ανάλογη τροποποίηση των εκάστοτε διαφημιστικών εκστρατειών από τουριστικούς προορισμούς.
  • Πλέον, ο ρόλος των search engines και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στο τουριστικό μάρκετινγκ, είναι τεράστιος και πρέπει να αξιοποιηθεί αναλόγως».

    Πηγή :etravelnews.gr

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *