FEATUREDΠΑΙΔΕΙΑΠΟΛΙΤΙΚΗΡΟΔΟΣΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑΤΟΠΙΚΑ

Επίσκεψη του Δημήτρη Γάκη στις Δ/νσεις Α’ βάθμιας και Β’ βάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου

Τις διευθύνσεις πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Δωδεκανήσου επισκέφτηκε ο πρώην βουλευτής Δωδεκανήσου του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρης Γάκης. Συναντήθηκε με τους νέους προϊστάμενους Χ. Ψαρά και Ι. Παπαδομαρκάκη. Έγινε μια πολύ γόνιμη ανταλλαγή απόψεων αλλά και μια πλήρη ενημέρωση για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η εκπαίδευση στην περιοχή μας ενόψει της έναρξης της σχολικής χρονιάς. Μετά το τέλος των συναντήσεων ο πρώην βουλευτής Δωδεκανήσου έκανε την παρακάτω δήλωση:

«Επισκέφθηκα σήμερα τις διευθύνσεις πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Δωδεκανήσου και είχα μία πλήρη ενημέρωση για τις συνθήκες λειτουργίας των σχολείων και τα προβλήματα που καλούνται να αντιμετωπίσουν με την έναρξη της σχολικής χρονιάς η τοπική κοινότητα, οι μαθητές, οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί. Επιπλέον της νησιωτικής ιδιαιτερότητας, που επιβάλλει ιδιαίτερη προσοχή στη στελέχωση και στην εκπαιδευτική διαδικασία στα μικρά και απομακρυσμένα νησιά. Διαπίστωσα το ακμαίο ηθικό και την μεγάλη ευθύνη που διακρίνει όλη την εκπαιδευτική κοινότητα ενόψει της αντιμετώπισης των πρωτόγνωρων φετινών δυσκολιών λόγω της συνεχιζόμενης πανδημίας.

Δυστυχώς όμως, η κυβέρνηση δε στέκεται στο ίδιο ύψος ευθύνης.

Η αγωνία των νησιωτών για την μη κατάλληλη οργάνωση της νέας σχολικής χρονιάς, δυστυχώς επιβεβαιώνεται.

Ξεκινάει το Σχολείο σαν να μην πέρασε ένας χρόνος με πρωτόγνωρες αλλαγές στην εκπαιδευτική διαδικασία, σαν να μην μπήκαν τα σχολεία στην διαδικασία του λοκντάουν. Όλα μοιάζουν να βρισκόμαστε στο Σεπτέμβριο του 2019. Το μόνο καινούργιο είναι η υποχρεωτική χρήση της μάσκας. Αποκλειστικό μέσο και μοναδικό για την αντιμετώπιση της διάδοσης του κορονοϊού. Καμία μέριμνα για την μείωση του αριθμού των μαθητών στις τάξεις, καμία μέριμνα για την αντίστοιχη ενίσχυση των εκπαιδευτικών έτσι ώστε να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στη λειτουργία διπλάσιων τάξεων ή στη λειτουργία τμημάτων σε δύο βάρδιες. Όλα στην Παιδεία είναι «ατάκτως ερριμμένα», από την ημερομηνία έναρξης της σχολικής χρονιάς – μία λέγανε για 1/9 μετά πήγαμε στις 7/9 για να καταλήξουμε στις 14/9, μέχρι την ανυπαρξία αναλυτικής τεκμηρίωσης και πρωτοκόλλου για το πώς αντιμετωπίζουμε το πρόβλημα και ελαχιστοποιούμε τον κίνδυνο μετάδοσης του κορονοϊού. Μόνο κριτήριο: Η επικοινωνιακή πολιτική και η προβολή των υπουργών, υφυπουργών και της κομματικής κουστωδίας… Που το μόνο που κάνει είναι … να υπόσχεται!!!

Στην περιοχή μας με τις γνωστές δημογραφικές, οικονομικές, χωρικές και εκπαιδευτικές αδυναμίες και τα προβλήματα της νησιωτικότητας, καμία ειδική πρόβλεψη δεν έχει ληφθεί. Πως άλλωστε?

Οι εκπαιδευτικοί που διορίστηκαν είναι ποσοτικά, πρακτικά ίσοι με τους περσινούς, αλλά δεν λαμβάνεται καμία μέριμνα για τον τρόπο μετάβασης τους στις απομακρυσμένες νησιωτικές περιοχές. Θέματα, που τα είχαμε δρομολογήσει και με επιτυχία εφαρμόσει στη διακυβέρνηση της Αριστεράς. Κεκτημένο των εκπαιδευτικών αλλά και της τοπικής νησιωτικής κοινωνίας που υπηρετούν οι δάσκαλοι και οι καθηγητές. Παράλληλα, δεν υπάρχει σχεδιασμός για το τι θα συμβεί σε περίπτωση που η κατάσταση εξελιχθεί υγειονομικά διαφορετικά. Οδεύουμε σε μια σχολική χρονιά μέσα σε συνθήκες επιδημίας χωρίς πρόγραμμα που να λαμβάνει υπόψη τις νησιωτικές δημογραφικές και υγειονομικές ιδιαιτερότητες, χωρίς σχεδιασμό αντιμετώπισης μιας τυχόν εκ νέου αύξησης κρουσμάτων του κορονοϊού, χωρίς δηλαδή «πρωτόκολλα νησιωτικής εκπαίδευσης».

Λύση υπάρχει και είναι απλή: Άμεση στελέχωση με εκπαιδευτικούς, κατάλληλη χρήση του ανθρώπινου δυναμικού και μεταφορά διεθνούς τεχνογνωσίας στη διαχείριση προβλημάτων από υγειονομικές κρίσεις στην εκπαίδευση, ολιγομελή τμήματα χωρίς εκπτώσεις σε ανθρώπινους πόρους και υποδομές!»

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *