AUTO-MOTO

Το νέο ποδήλατο υδρογόνου φέρνει την επανάσταση και φορτίζει σε 10 δευτερόλεπτα -Πόσο κοστίζει

Η κόντρα μεταξύ ηλεκτροκίνησης και υδρογονοκίνησης ξεφεύγει από τα «στενά» όρια του αυτοκινήτου και περνάει στους δύο τροχούς.

Από τη μια υπάρχουν εταιρείες που πιστεύουν ότι μόνο ο ηλεκτρισμός μπορεί να είναι το μέλλον της αυτοκινήσης, κι από την άλλη βρίσκονται αυτοί που θεωρούν ότι η υδρογονοκίνηση είναι η απάντηση στην πράσινη βιωσιμότητα. Αυτή η διαμάχη, τώρα, επεκτάθηκε ακόμα και σε ένα μεταφορικό μέσο, συγκεκριμένα στο ποδήλατο.

Η ελβετική εταιρεία HydroRide θέλει να μπει δυναμικά στην αγορά με μια γκάμα ηλεκτρικών ποδηλάτων που τροφοδοτούνται από κυψέλες καυσίμου υδρογόνου. Αυτά τα ποδήλατα, σχεδιασμένα αρχικά για εταιρείες ενοικίασης και κοινής χρήσης, υπόσχονται να φέρουν την επανάσταση στον τρόπο που «φορτίζουμε» τα ηλεκτρικά ποδήλατα.

Το μοντέλο της, με το όνομα Hyryd, έχει σχεδιαστεί ώστε να χρησιμοποιεί τη δύναμη του υδρογόνου για να κινείται, με τη λειτουργία του να βασίζεται σε εναλλάξιμες φιάλες που συνδέονται με το ποδήλατο μέσω ενός ασφαλούς συνδέσμου. Οι φιάλες αυτές ξαναγεμίζουν χάρη σε μια οικιακή γεννήτρια υδρογόνου, που αναπτύχθηκε από την ίδια την εταιρεία, η οποία μπορεί να τροφοδοτείται είτε από ηλεκτρικό ρεύμα είτε από ηλιακούς συλλέκτες. Η διαδικασία θυμίζει αρκετά τη λειτουργία των οικιακών συσκευών παραγωγής ανθρακούχου νερού.

Η διαδικασία γεμίσματος της φιάλης διαρκεί έξι ώρες, χρόνος που απαιτείται για να μετατρέψει η συσκευή 200 ml καθαρού νερού σε 20 γρ. υδρογόνου. Η συγκεκριμένη ποσότητα είναι αρκετή για μια φιάλη μήκους 25 εκ. σε πίεση 20 bar. Μπορεί ο ανεφοδιασμός της φιάλης να είναι το ίδιο χρονοβόρος όσο η φόρτιση μιας μπαταρίας, αλλά η αλλαγή της πάνω στο ποδήλατο δεν ξεπερνάει τα 10 δευτερόλεπτα. Αυτό επιτρέπει στον κάτοχο να έχει «καβάτζα» φιάλες, μειώνοντας στο ελάχιστο το άγχος της αυτονομίας.

Σύμφωνα με την ελβετική εταιρεία, μια φιάλη μπορεί να δώσει εμβέλεια 60 χιλιομέτρων, κάνοντας τα συγκεκριμένα ποδήλατα ιδιαίτερα ελκυστικά για εταιρείες κοινής χρήσης ποδηλάτων, οι οποίες θα μπορούσαν να εγκαταστήσουν κεντρικές μονάδες παραγωγής πράσινου υδρογόνου και να διανέμουν τις γεμάτες φιάλες σε ειδικούς σταθμούς ανταλλαγής σε στρατηγικά σημεία μέσα στην πόλη.

Η εταιρεία έχει ήδη έτοιμες λύσεις για όλες τις συνθήκες, με τη γκάμα της να περιλαμβάνει ένα αναδιπλούμενο ποδήλατο 19,5 κιλών, ένα ηλεκτρικό ποδήλατο βουνού με ιμάντα μετάδοσης κίνησης και 7 ταχύτητες βάρους 23,5 κιλών, και ένα ηλεκτρικό ποδήλατο πόλης. Όλα τα μοντέλα είναι εξοπλισμένα με κινητήρα στον πίσω τροχό που επιτρέπει ταχύτητα έως 23 χλμ./ώρα και διαθέτουν δισκόφρενα.

Όσον αφορά το κόστος απόκτησης, ξεκινάει από τα 1.999 ευρώ για τα ποδήλατα και επιπλέον 1.359 ευρώ απαιτούνται για τη συσκευή μετατροπής του νερού σε υδρογόνο, ενώ κάθε επιπλέον φιάλη στοιχίζει 119 ευρώ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι δεν είναι η πρώτη φορά που εταιρεία αναπτύσσει ηλεκτρικά ποδήλατα με υδρογόνο, με αντίστοιχες εφαρμογές να έχουμε δει και στην Κίνα από την εταιρεία Youon.