FEATUREDΕΛΛΑΔΑΟΙΚΟΝΟΜΙΑΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

McDonald’s: Από το δύσκολο 2011 σε ολική επαναφορά στην Ελλάδα

Του Γιώργου Λαμπίρη

Ολική επαναφορά και εκτόξευση του τζίρου της κατέγραψε η McDonald’s στην Ελλάδα το 2021 μετά το 2020, πρώτη χρονιά της πανδημίας όπου είδε τις πωλήσεις της να χάνουν περί τα 3 εκατομμύρια ευρώ. Επιπλέον, το 2021 ο τζίρος της αλυσίδας ταχυφαγείων στη χώρα μας υπερέβη κατά περίπου 14 εκατομμύρια ευρώ το 2019 και τις προ Covid επιδόσεις της. Είναι ενδεικτικό ότι το 2021 ο κύκλος εργασιών της Premier Capital Hellas, εταιρείας η οποία διαχειρίζεται το εμπορικό σήμα της McDonald’s στη χώρα μας ανήλθε στα 51,88 εκατ. ευρώ. Τα αποτελέσματα προ φόρων γύρισαν από ζημίες 320 χιλ. ευρώ που ήταν το 2020, σε κέρδη 3,12 εκατομμυρίων ευρώ.

Το στοίχημα που αν κάποιος έβαζε πριν από έντεκα χρόνια θα το έχανε

Μάλιστα εάν κανείς στοιχημάτιζε πριν από μία εντεκαετία για την πορεία της αλυσίδας και τα πλάνα της στην Ελλάδα και πόνταρε στην αποχώρησή της, θα έχανε. Τότε, αρκετά από τα καταστήματά της σε κομβικά εμπορικά σημεία της Αττικής (Κηφισιά) αλλά και της Θεσσαλονίκης (με τελευταίο αυτό των οδών Εγνατίας και Αγίας Σοφίας) έβαζαν λουκέτο και η πορεία της ήταν διαρκώς πτωτική. Ωστόσο η Premier Capital Hellas που ανέλαβε την επιχείρηση το 2011 όταν ο τζίρος της ήταν 19,04 εκατ. ευρώ με ζημίες 199 χιλ. ευρώ, κατάφερε να γυρίσει το νόμισμα.

Η Premier Capital Hellas υπάγεται στον όμιλο Premier Capital Plc, o οποίος διαχειρίζεται το σήμα και τα εστιατόρια της McDonald’s σε Ρουμανία, χώρες τις Βαλτικής, Ελλάδα και Μάλτα.

Τα συνολικά έσοδα του ομίλου αυξήθηκαν το 2021 κατά 27,1% σε σύγκριση με το 2020, με όλες τις αγορές να παρουσιάζουν ισχυρή βελτίωση οικονομικών επιδόσεων μετά τη διαταραχή που καταγράφηκε λόγω της πανδημίας στη διάρκεια του 2020. Επί της ουσίας ο τζίρος του ομίλου από τα 318 εκατ. ευρώ του 2020, έφτασε τα 405,4 εκατ. ευρώ το 2021. Η αγορά που παρουσίασε το υψηλότερο ποσοστό ανάπτυξης των πωλήσεων ήταν η Ελλάδα με 38%. Η Ρουμανία ήταν η δεύτερη περιοχή που σημείωσε αύξηση τζίρου κατά 30%, ενώ η Βαλτική και η Μάλτα κατέγραψαν αύξηση 19%.

Κατά το υπό εξέταση έτος, ο όμιλος συνέχισε να ενισχύει το χαρτοφυλάκιό του, ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό των εστιατορίων που λειτουργεί σε 166 έως το τέλος του έτους (το 2020 είχε 159 εστιατόρια). Από αυτά τα εστιατόρια, 92 λειτουργούν στη Ρουμανία, 40 στις χώρες της Βαλτικής, 25 στην Ελλάδα και 9 στη Μάλτα. Σημειώνεται ότι παγκοσμίως στο τέλος του 2021 υπήρχαν περισσότερα από 40.000 καταστήματα με το σήμα της McDonald’s σύμφωνα με στοιχεία της Statista.

Η κάθοδος στην Πειραιώς και στο retail park του Φουρλή

Μία ακόμα επένδυση στην Ελλάδα είναι η δραστηριοποίησή της στο εμπορικό πάρκο – Piraeus Retail Park – που κατασκεύασε η Ten Brinke, στη συμβολή των οδών Πειραιώς 86 και Κηφισού. Στον συγκεκριμένο χώρο το κατάστημα της McDonald’s έχει τη μορφή εστιατορίου με τη λογική του Drive Thru και εικοσιτετράωρη λειτουργία. Θυμίζουμε ότι το εμπορικό πάρκο της Πειραιώς απέκτησε στα τέλη του 2021 ο όμιλος Φουρλή μετά από συμφωνία με την Ten Brinke.

Η επίδραση της Ουκρανίας

Αναφερόμενη στις εξελίξεις που σχετίζονται με τον πόλεμο στην Ουκρανία, η Premier Capital plc αναφέρει πώς παρά το γεγονός ότι δεν έχει άμεσο συμφέρον στη χώρα, ο όμιλος παρακολουθεί τις επιπτώσεις της τρέχουσας κατάστασης στις δραστηριότητές του στις γειτονικές χώρες της Ρουμανίας και της Βαλτικής. Πληθωριστικές πιέσεις, διαταραχή της εφοδιαστικής αλυσίδας και αυξημένα κόστη κοινής ωφελείας αντιμετωπίζονται επί του παρόντος αποτελεσματικά εντός ομίλου, όπως σημειώνεται σχετικά. “Είναι δύσκολο να ποσοτικοποιηθεί και να διαφοροποιηθεί η έκταση τέτοιων πιέσεων που προέρχονται από την αναταραχή στην Ουκρανία και τα παράλληλα γεγονότα που προκλήθηκαν από την Covid-19, αλλά η σύνθετη επίδραση στο αποτύπωμα των εστιατορίων είναι δυνητικά σημαντική. Οι προβλέψεις του ομίλου συνεχίζουν να κάνουν λόγο για σταθερές επιδόσεις παρά την αβεβαιότητα της τρέχουσας κατάστασης στις δραστηριότητές του, ενώ παραμένει σε επαγρύπνηση όσον αφορά την παρακολούθηση των περιορισμών στη διεξαγωγή των εργασιών με οντότητες και ιδιώτες που υπόκεινται σε κυρώσεις”, σχολιάζει σχετικά η επιχείρηση μέσα από τις οικονομικές καταστάσεις.

 

 

 

https://www.capital.gr/epixeiriseis/3631116/mcdonald-s-apo-to-duskolo-2011-se-oliki-epanafora-stin-ellada