Πέρασες κόκκινο με ποδήλατο, πρόστιμο 700 ευρώ!
Με την οδική παιδεία σχεδόν ανύπαρκτη στην Ελλάδα, η αύξηση των ποδηλάτων στους δρόμους έφερε παρεξηγήσεις ανάμεσα σε ποδηλάτες και οδηγούς άλλων οχημάτων! Τι γίνεται όμως σε περίπτωση ατυχήματος? Είναι ξεκάθαρος ο κώδικας?
Πάνω από 30.000 ανθρώπους, μόνο στην Αττική, χρησιμοποιούν το ποδήλατο καθαρά σαν μέσο μεταφοράς, νούμερο που δείχνει ότι η ποδηλασία ανθίζει σαν εναλλακτικός τρόπος μετακίνησης και μας εκπλήσσει ευχάριστα αφού εκτός από άσκηση είναι και φιλική προς το περιβάλλον. Δυστυχώς όμως με τους ποδηλατοδρόμους στη χώρα μας να είναι ακόμα η εξαίρεση και όχι ο κανόνας, η λύση του δρόμου είναι αναγκαστικά μονόδρομος για τους ποδηλάτες που παίζουν με την ασφάλεια τους και τη ζωή τους μέσα στην κίνηση.
Ποδηλάτες στον δρόμο! Τι λέει ο ΚΟΚ?
Πέρασες κόκκινο με το ποδήλατο, τρως κλήση 700 ευρώ! Ο ΚΟΚ αναφέρει ξεκάθαρα στο άρθρο 2 ότι ο οδηγός ποδηλάτου έχει τις ίδιες υποχρεώσεις και δικαιώματα με όλους τους άλλους οδηγούς.
Προκάλεσες ατύχημα με το ποδήλατο και έφυγες από το σημείο, κινδυνεύεις με ποινή φυλάκισης! Το άρθρο 43, που αναφέρεται σε συμπεριφορές σε περίπτωση ατυχήματος, είναι ξεκάθαρο ότι ισχύει και για τους χρήστες ποδηλάτου, με τα πρόστιμα και τις ποινές να είναι ίδιες για όλους.
Μπήκες ανάποδα με το ποδήλατο, πρόστιμο 100 ευρώ!
Το άρθρο 16 που αφορά θέση επί της οδού λέει ότι τα ποδήλατα μπορούν να κινούνται μέσα στο δρόμο, αρκεί να μην εμποδίζουν την κυκλοφορία των άλλων οχημάτων και απαγορεύεται να μπουν ανάποδα σε μονόδρομο.
Ο ΚΟΚ αναφέρει καθαρά ότι πρέπει οι οδηγοί να αφήνουν περιθώριο 1,5 μέτρο από τα ποδήλατα, όπου είναι αυτό εφικτό
Το ένα ποδήλατο πίσω από το άλλο στο δρόμο, αλλιώς πρόστιμο 80 ευρώ!
Στο άρθρο 40 υπάρχουν ειδικοί κανόνες για οδηγούς ποδηλάτων όπως η απαγόρευση να κινούνται ανά δυο η και περισσότεροι παράλληλα και τιμωρείται με πρόστιμο 80 ευρώ.
Πρόστιμο έχει επίσης και για όσους φοράνε ακουστικά, μιλούν στο τηλέφωνο, ρυμουλκούν διάφορα αντικείμενα ή έχουν δεμένο με λουρί ζώο.
Οι οδηγοί πρέπει να αφήνουν 1,5 μέτρο στα ποδήλατα!
Ο ΚΟΚ αναγνωρίζει το ποδήλατο σαν όχημα και του επιτρέπει να κινείται στο δρόμο, όποτε όλοι οι άλλοι οδηγοί είναι υποχρεωμένοι να το σέβονται και να του δίνουν το κατάλληλο χώρο για να κινηθεί με ασφάλεια. Μάλιστα μέσα ο ΚΟΚ αναφέρει καθαρά ότι πρέπει οι οδηγοί να αφήνουν περιθώριο 1,5 μέτρο από τα ποδήλατα, όπου είναι αυτό εφικτό. Ακόμα δίνει τη δυνατότητα στους ποδηλάτες σε περίπτωση που υπάρχει κίνδυνος ατυχήματος αν μείνουν στη δεξιά πλευρά του δρόμου, να χρησιμοποιήσουν όλο το διαθέσιμο πλάτος της λωρίδα τους.
Προκάλεσες ατύχημα με το ποδήλατο, τα πληρώνεις όλα από τη τσέπη σου!
Σε περίπτωση που ο ποδηλάτης δεν έχει ασφάλεια αστικής ευθύνης και προκαλέσει ατύχημα, πληρώνει τα πάντα από τη τσέπη του. Όπως ήδη είπαμε, ο ΚΟΚ είναι ίδιος για όλους και δεν κάνει εξαιρέσεις, ακόμα και ατυχήματα που προκάλεσαν παιδιά με ποδήλατο το δικαστήριο έβαλε τους γονείς τους να τα πληρώσουν όλα μέχρι τελευταίας δεκάρας. Οπότε αν μετακινήσε με ποδήλατο πήγαινε να κάνεις μια ασφάλεια που στοιχίζει περίπου 50 ευρώ το χρόνο και καλύπτει υλικές ζημιές μέχρι 50.000 ευρώ, για να έχεις το κεφάλι σου ήσυχο.
Γενικά ο ΚΟΚ είναι κάπως απαρχαιωμένος στο θέμα του ποδηλάτου. Αναφέρει ξεκάθαρα πρόστιμα και παραβάσεις που ισχύουν. Τα περισσότερα που αναφέρονται μέσα στο κώδικα είναι με κύριο γνώμονα την ασφάλεια των ποδηλατών.
Πάνω απ όλα είναι κοινή λογική ότι ο δρόμος ανήκει σε όλους, αρκεί να μην παραβιάζουμε τα δικαιώματα του άλλου.
Εσείς τι πιστεύετε ότι πρέπει να αλλάξει στον ΚΟΚ για τα έχουμε περισσότερα ποδήλατα;