Με γοργούς ρυθμούς στην εποχή της ηλεκτροκίνησης η Ρόδος!
Ο σχεδιασμός και οι στόχοι της δημοτικής αρχής αλλά και της κυβέρνησης για την ηλεκτροκίνηση αναδείχθηκε σήμερα από την εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στη Θαλασσινή Πύλη στα πλαίσια της «Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας 2020».
Με αφορμή την Πρόσκληση του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για συμμετοχή στην «Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας 2020» από τις 16 έως και τις 22 Σεπτεμβρίου 2020, με αντικείμενο την: «Πράσινη μετακίνηση χωρίς ρύπους για όλους», ο Δήμος Ρόδου, διοργάνωσε έκθεση παρουσίαση ηλεκτροκίνητων οχημάτων τελευταίας τεχνολογίας γνωστών αυτοκινητοβιομηχανιών, πατινίων, ποδηλάτων, μηχανών και αμαξιδίων για να δει το κοινό την πρόοδο που έχει κάνει η τεχνολογία αφενός αλλά και αφετέρου να κατανοήσει πως αυτή η τεχνολογία είναι πλέον προσιτή και στη διάθεση του.
Έγιναν επίσης ομιλίες που φώτισαν το κεφάλαιο που λέγεται ηλεκτροκίνηση και έχει ήδη ανοίξει για τη Ρόδο.
Να σημειωθεί πως εκτός από τα μοντέλα ευρωπαϊκών εταιρειών υπάρχει και ελληνική εταιρεία που έχει θέσει στην κυκλοφορία διθέσιο ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο και σε λίγο καιρό αναμένεται και το πενταθέσιο.
Μετά τις ανακοινώσεις του πρωθυπουργού για την ηλεκτροκίνηση οι αιτήσεις των πολιτών για την απόκτηση οχημάτων ακόμη και ηλεκτρικών ποδηλάτων έχει αυξηθεί κατακόρυφα.
Το ενδιαφέρον όμως εστιάζεται στο θεσμικό πλαίσιο καθώς φαίνεται πως όλα προχωρούν πιο γρήγορα. Σε λίγο καιρό θα έχουν εκδοθεί όλες οι ΚΥΑ που θα αφορούν την ηλεκτροκίνηση και θα επεξηγούν όλο το πλαίσιο. Θέμα χρόνου είναι η υπογραφή αυτής που ενδιαφέρει πολύ την περιοχή μας αφού θα αφορά την χωροθέτηση των χώρων- σταθμών φόρτισης στο νησί. Με αφορμή αυτή ο δήμος Ρόδου ήδη έχει ξεκινήσει την εκπόνηση της σχετικής μελέτης που θα τύχει χρηματοδότησης από σχετικό πρόγραμμα.
Αμέσως μετά θα πρέπει να συσταθούν οι φορείς που θα διαχειρίζονται τους σταθμούς φόρτισης.
Σε αυτό έρχεται να συνδυαστεί ο δημόσιος φορέας με τον ιδιωτικό. Θα μπορούν δηλαδή σους φορείς αυτούς να μετάσχουν και ιδιώτες.
Στην σημερινή παρουσίαση το κοινό είχε την ευκαιρία να δει τους πρώτους δύο σταθμούς φόρτισης. Οι σταθμοί αυτοί όπως εξηγήθηκε στο Notos News μπορούν να εγκατασταθούν σε διάφορους χώρους καθώς για αυτούς δεν ισχύουν οι περιορισμοί που αφορούν τα πρατήρια υγρών καυσίμων δηλαδή ακόμη και σε χώρους όπου συγκεντρώνεται κοινό , ξενοδοχεία εμπορικά κέντρα.
Ο χρόνος φόρτισης ενός αυτοκινήτου κυμαίνεται από μια ώρα και 20 λεπτά μέχρι και δύο ώρες ανάλογα με το μοντέλο οχήματος και κυρίως μπαταρίας. Το κόστος ενός μηχανήματος φόρτισης κυμαίνεται αφού υπάρχουν για επιλογή μέχρι τώρα δέκα μοντέλα από 1.000 μέχρι 5.000 ευρώ.
Στόχος όμως απώτερος είναι το ρεύμα που θα διατίθεται για την φόρτιση των οχημάτων αυτών να προέρχεται από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας.
Η σημερινή εκδήλωση που έγινε σε απόσταση αναπνοής από την κεντρική πύλη εισόδου της Μεσαιωνικής Πόλης με όλα τα προβλεπόμενα μέτρα υγιεινής παρουσία της Γενικής Γραμματέας Ενέργειας και Φυσικών Πόρων του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας Αλεξάνδρας Σδούκου, του Ειδικού Συμβούλου του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη σε Θέματα Ενέργειας, Κλίματος, Περιβάλλοντος και Κυκλικής Οικονομίας Γιώργου Κρεμλή, του υφυπουργού Τουρισμού κ. Μάνου Κόνσολα του αντιδημάρχου Οικονομικών κ. Τηλέμαχου Καμπούρη του αντιδημάρχου Μεσαιωνικής Πόλης, κ. Στέφανου Δράκου, του αντιδημάρχου Τουρισμού κ. Κώστα Ταρασλιά, του αντιδημάρχου κ Αναστασίου Σπανού, του αντιδημάρχου ηλεκτρονικής διακυβέρνησης κ. Γιάννης Καμπούρη του εντεταλμένου δημοτικού συμβουλου κ. Αθανάσιου Στάμου του εντεταλμένου περιφερειακού συμβούλου κ Χρήστου Μπάρδου, του δημάρχου Χάλκης κ. Άγγελου Φραγκάκη του δήμαρχου Αστυπάλαιας κ. Ν Κομηνέα, του διοικητή της 95 ΑΔΤΕ κ. Δημητρίου Χούπη, του προέδρου του Εμπορικού Επιμελητηρίου κ Γιάννη Πάππου, του αντιπροέδρου κ. Γιώργου Αντώνογλου, του προέδρου του Εμπορικού Συλλόγου κ. Νίκου Μπόνη του προέδρου της ΕΞΡ κ. Μανώλη Μαρκόπουλου του προέδρου της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Ρόδου κ. Χρήστου Μιχαλάκη του διευθυντή της ΡΟΔΑ κ Φώτη Καραμανώλη και άλλων εκπροσώπων φορέων και της τοπικής αυτοδιοίκησης.
Την εκδήλωση άνοιξε και συντόνισε η συνεργάτης του αντιδημάρχου Μεσαιωνικής Πόλης κ. Άννα Σαρρή.
Παίρνοντας το λόγο ο δήμαρχος κ. Αντώνης Καμπουράκης αναφέρθηκε στο στρατηγικό σχεδιασμό και στο στόχο που έχει θέσει να γίνει η Ρόδος πράσινο νησί.
«Η βιωσιμότητα είναι προτεραιότητα. Με πιο εμβληματική παρέμβασή μας τη βιώσιμη ανάπτυξη και ανάδειξη της Μεσαιωνικής μας Πόλης. Ήδη παραδώσαμε το ολοκληρωμένο σχέδιό μας για την Προγραμματική Σύμβαση της Μεσαιωνικής Πόλης στην Υπουργό Πολιτισμού κυρία Λήδα Μενδώνη. Έχουμε την κοινή πολιτική βούληση και θα αξιοποιήσουμε την ευκαιρία να αντλήσουμε πόρους για την υλοποίηση της Προγραμματικής Σύμβασης από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάκαμψης. Η Πράσινη ανάπτυξη βρίσκεται στο επίκεντρο του Ταμείου Ανάκαμψης και έχουμε αυτή τη μεγάλη ευκαιρία χρηματοδότησης για μια εμβληματική παρέμβαση μεγάλης κλίμακας που θα αναδείξει το σύγχρονο πρόσωπο της Ρόδου και πως το παρελθόν συναντά το μέλλον. Το σχέδιό μας έχει στο επίκεντρό του τη χρήση έξυπνων τεχνολογιών για τον ηλεκτροφωτισμό, τη διαχείριση της στάθμευσης και των απορριμμάτων της Μεσαιωνικής Πόλης, την προώθηση της ανακύκλωσης και της ηλεκτροκίνησης και την ανάδειξή της σε παγκόσμιο πρότυπο βιώσιμης διαχείρισης. Αυτό το μοναδικό ζωντανό μνημείο του παγκόσμιου πολιτισμού δεν έχει μόνον ιστορία, έχει νέα προοπτική και νέα δυναμική.
Ήδη έχουμε δρομολογήσει mini bus για τη δωρεάν μεταφορά κατοίκων και επισκεπτών της Ρόδου από το κεντρικό λιμάνι στη Μεσαιωνική πόλη και στο κέντρο της Ρόδου, με στόχο τη μείωση της κίνησης οχημάτων.
Παράλληλα, παρέχεται δωρεάν μεταφορά πολιτών και επισκεπτών εντός της Μεσαιωνικής πόλης με ηλεκτροκίνητα οχήματα τύπου golf στο πλαίσιο δικτύου αστικής συγκοινωνίας με προκαθορισμένες διαδρομές και αυξημένη συχνότητα», τόνισε ο δήμαρχος Ρόδου και πρόσθεσε πως παρελήφθησαν
δύο φορτιστές ηλεκτροκίνητων οχημάτων, οι οποίοι έχει σχεδιαστεί εντός του επομένου τριμήνου να εγκατασταθούν σε διάφορα σημεία του νησιού, ενώ καταρτίζεται ολοκληρωμένο σχέδιο φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων (ΣΦΗΟ) για όλο το νησί της Ρόδου.
Ο κ. Καμπουράκης τόνισε πως ήδη έχουν δρομολογηθεί mini bus για τη δωρεάν μεταφορά κατοίκων και επισκεπτών της Ρόδου από το κεντρικό λιμάνι στη Μεσαιωνική πόλη και στο κέντρο της Ρόδου, με στόχο τη μείωση της κίνησης οχημάτων.
Παράλληλα, παρέχεται δωρεάν μεταφορά πολιτών και επισκεπτών εντός της Μεσαιωνικής πόλης με ηλεκτροκίνητα οχήματα τύπου golf στο πλαίσιο δικτύου αστικής συγκοινωνίας με προκαθορισμένες διαδρομές και αυξημένη συχνότητα.
Από τον Ιούλιο του 2020 ακόμη εφαρμόζονται νέοι κανόνες για τη διανομή εμπορευμάτων εντός της Μεσαιωνικής πόλης και συγκεκριμένα την είσοδο οχημάτων προμηθευτών αποκλειστικά και μόνο από τις 6 έως τις 9 το πρωί και μόνο για οχήματα κάτω των 3,5 τόνων.
Παράλληλα, προσκλήθηκαν οι προμηθευτές και οι εταιρίες delivery να κάνουν χρήση ηλεκτροκίνητων οχημάτων, συμβατικών ποδηλάτων ή και πατινίων. Ήδη αρκετές εκ των εταιριών, αλλά και μόνιμοι κάτοικοι, εισέρχονται στη Μεσαιωνική πόλη χρησιμοποιώντας τα παραπάνω μέσα. Επιπροσθέτως, από το 2021, το σύνολο των επιχειρήσεων delivery υποχρεούται να κάνουν αποκλειστική χρήση ηλεκτροκίνητων μέσων ή ποδηλάτων.
Ο αντιδήμαρχος Μεσαιωνικής Πόλης Στέφανος Δράκος
Στη συνέχεια το λόγο πήρε ο αντιδήμαρχος Μεσαιωνικής Πόλης κ. Στέφανος Δράκος που αναφέρθηκε σχέδιο που υπάρχει για την ηλεκτροκίνηση.
«Πρόκειται όπως τόνισε για ένα φιλόδοξο σχέδιο με το οποίο η Ρόδος θα πρωταγωνιστεί. Είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε σε όλους πως η δημοτική αρχή μετατρέπει την Μεσαιωνική Πόλη στην πρώτη έξυπνη καστροπολιτεία παγκοσμίως. Σήμερα ξεκινάμε το ταξίδι για μια Ρόδο που θα λάμπει ξανά αλλά και πρωτόγνωρα. Ο δήμαρχος κ. Αντώνης Καμπουράκης και όλοι εμείς ανακοινώνουμε από τη Θαλασσινή Πύλη την έναρξη της υλοποίησης ενός γιγαντιαίου πρότζεκτ που απαιτεί ευρείες συνεργασίες κόπο χρόνο και αδιάκοπη προσπάθεια με στόχο την διαμόρφωση της ιστορίας των επόμενων γενεών. Η κρίση και οι συνέπειες της πανδημίας μπορούν να αποτελέσουν ευκαιρία για την ανάπτυξη και την ευημερία του τόπου μας. Όλοι μαζί θα γράψουμε την ιστορία και θα επανακτήσουμε την αίγλη της Ρόδου ενώ παράλληλα θα δημιουργήσουμε το μέλλον. Δεν ήρθαμε για να είμαστε μια από τα ίδια για να φύγουμε ή για να ηττηθούμε. Η δική μας ήττα θα είναι ήττα όλων των Ροδιτών. Ήρθαμε για να προσφέρουμε στη Ρόδο γιατί είναι ο τόπος μας και τον αγαπάμε. Το πρόγραμμα που ξεκινάμε οδηγεί τη Ρόδο σε μια νέα εποχή. Ζητάμε τη συνεργασία όλων. Να ευχαριστήσω όσους άλλαξαν τις συνήθειες τους φέτος το καλοκαίρι αν και ταλαιπωρήθηκαν να συνεχίσουν να είναι κοντά μας», τόνισε μεταξύ άλλων ο κ. Στέφανος Δράκος.
Ο αντιδήμαρχος Οικονομικών
Ακολούθως το λόγο έλαβε ο αντιδήμαρχος Οικονομικών κ. Τηλέμαχος Καμπούρης.
« Δεν πιστεύω πως υπάρχει καμία αμφισβήτηση πως η σημερινή εκδήλωση που οργάνωσε ο δήμος Ρόδου δεν θα μπορούσε να είχε άλλο σκηνικό από αυτό της Μεσαιωνικής Πόλης. Ο μοναδικός αυτός ζωντανός αστικός ιστός είναι ειδυλλιακός και προσφέρεται για την χρήση ήπιων μέσων μετακίνησης. Για να συνεχίσει να αποτελεί πόλο έλξης για τους ντόπιους και τους επισκέπτες του. Για τη δημοτική αρχή αποτελεί στόχο και προτεραιότητα η διαφύλαξη της βιωσιμότητας στη Μεσαιωνική Πόλη. Ταυτόχρονα όμως αποτελεί επιτακτική ανάγκη η συνεργασία της τοπικής κοινωνίας στη μετάβαση στη νέα εποχή. Η τεχνολογία μας προσφέρει όλα τα εχέγγυα για τη βιώσιμη ανάπτυξη και την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης», τόνισε μεταξύ άλλων ο κ, Τηλέμαχος Καμπούρης.
Η Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Φυσικών Πόρων του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας Αλεξάνδρα Σδούκου
Λαμβάνοντας στη συνέχεια το λόγο η Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Φυσικών Πόρων του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας Αλεξάνδρα Σδούκου ανέλυσε τις διαδικασίες που αφορούν τη βιώσιμη ανάπτυξη και την ηλεκτροκίνηση.
Με έχετε αφήσει άφωνη. Προσπαθήσαμε να χαράξουμε πολιτικές για την ηλεκτροκίνηση. Ήρθα πιστεύοντας πως ο κόσμος δεν είναι μυημένος σε αυτή και θα κληθούμε να τη συζητήσουμε από την αρχή. Όμως εσείς είστε ήδη στην πράξη. Η Ρόδος είναι ένα παράδειγμα γιατί έχει φύγει ήδη μπροστά. Και αυτό συμβαίνει γιατί δεν είστε στα λόγια σε αυτό που θα κάνετε αλλά στην υλοποίηση του οράματος να μετατρέψετε την πόλη της σε πράσινη και κυρίως ηλεκτροκίνητη», τόνισε ξεκινώντας την ομιλία της η κ. Σδούγκου.
Η κ. Σδούγκου αναφέρθηκε στα ταξίδια που έχουν γίνει στο εξωτερικό για την ηλεκτροκίνηση.
« Πάντα επέστρεφα από τα ταξίδια με απογοήτευση. Εδώ όμως νιώθω υπερήφανη καθώς καταλαβαίνω πως το όραμα μπορεί να γίνει πράξη», σημείωσε.
Στη συνέχεια μίλησε για τις διαδικασίες στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας για τη βιώσιμη ανάπτυξη και τον στόχο για μηδενικές εκπομπές ρύπων.
Μίλησε για τις φυσικές καταστροφές που έχουν δημιουργήσει τόσα προβλήματα στη χώρα τα τελευταία χρόνια.
«Τώρα όλοι καταλαβαίνουμε τι σημαίνει η κλιματική αλλαγή στο εξωτερικό και την Ελλάδα. Είναι ένας παγκόσμιος κίνδυνος. Η Ευρώπη έχει δώσει απάντηση σε αυτόν. Επίσης έχει αρχίσει να σκέπτεται πως ο στόχος της μείωσης των ρύπων πρέπει να φθάσει στο 60%. Είναι ανάγκη να παρθούν αποφάσεις για την παραγόμενη ενέργεια και τον τρόπο κατανάλωσης. Την άποψη αυτή υιοθετεί η κυβέρνηση που στόχο έχει την μετάβαση σε ένα διαφορετικό μοντέλο με στροφή στην καθαρή ενέργεια και μείωση του κόστους παραγωγής της. Με το νόμο για την ηλεκτροκίνηση ανοίξαμε ένα νέο κεφάλαιο. Ήμασταν πίσω. Τώρα η εικόνα με δουλειά αλλάζει. Στόχος η μείωση των ρύπων και του περιβαλλοντικού αποτυπώματος. Αυτό θα έχει θετικές συνέπειες στην καθημερινότητα του πολίτη», είπε η κ. Σδούγκου που πρότεινε στους Ροδίτες να σκεφθούν την εφαρμογή του προγράμματος « Κινούμε ηλεκτρικά».
Εξήγησε πως το πρόγραμμα αποτελεί κίνητρο για τη αντικατάσταση των παλαιών ρυπογόνων αυτοκινήτων με ηλεκτρικά και ήδη έχει θετικά αποτελέσματα που αφού έχει ανεβάσει κατακόρυφα τη ζήτηση σε ηλεκτροκίνητα ιχ και ποδηλάτων.
Για τα δίκυκλα έχουν υποβληθεί πάνω από 1100 αιτήσεις. Όπως τόνισε η κ. Σδούγκου ο τομέας αυτός θα συμβάλει και στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και τη δημιουργία νέων παραγωγικών μονάδων.
«Προτρέπω να μελετήσουν οι επιχειρηματίες τα φορολογικά κίνητρα που υπάρχουν για να αντικαταστήσουν το στόλο τους με ηλεκτρικά οχήματα», είπε.
«Πρώτο μέλημα μας σε ότι αφορά την ηλεκτροκίνηση ήταν τα νησιά. Αυτή είναι η επιθυμία και του ίδιου του πρωθυπουργού. Σε αυτά θέλουμε να δώσουμε μια άλλη προτεραιότητα. Η ηλεκτροκίνηση θα είναι ένα κίνητρο που θα αναβαθμίσει τις τουριστικές υπηρεσίες των νησιών. ΄Ερχονται στα νησιά. ξένοι που είναι πολύ εξοικειωμένοι μ με την ηλεκτροκίνηση. Όλα αυτά μας έδωσαν κίνητρα να δώσουμε έμφαση στα νησιά. Οι εταιρείες που θα αγοράζουν ηλεκτρικά οχήματα θα έχουν φορολογικά οφέλη. Το ίδιο θα ισχύει για τους φορτιστές. Αξίζει τον κόπο οι επιχειρήσεις να μελετήσουν τα κίνητρα για τα νησιά. Στόχος να μπει στους δρόμους της Ρόδου και άλλων νησιών. Οι δήμοι θα πρέπει να εκπονήσουν τα ΣΦΥΟ δηλαδή να χωροθετήσουν τις θέσεις εγκατάστασης των φορτιστών στα διοικητικά τους όρια. Το επόμενο διάστημα θα αρχίσει να υλοποιείται ένα πρόγραμμα από το πράσινο ταμείο που θα χρηματοδοτήσει τους ΟΤΑ για την εκπόνηση των μελετών. Ετσι θα έρθει στη συνέχεια και η ιδιωτική πρωτοβουλία. Δεν μπορεί μόνος ο δήμος να διαχειριστεί τους φορτιστές. Ως διαδικασία έχει δυσκολία. Μπορεί να υπάρχουν βλάβες. Εμείς βλέπουμε πως αρκετές εταιρείες ενδιαφέρονται. Μπορεί να γίνει ένα μοντέλο ΣΔΙΤ. Έχουμε ζητήσει από το ταμείο Ανάκαμψης ένα μεγαλύτερο κουμπαρά για να γίνουν τα νησιά «πράσινα». Θέλουμε να προκαλέσουμε μια επανάσταση. Να δείξουμε απτά παραδείγματα και να μην μείνουμε στα λόγια», τόνισε η κ. Σδούγκου.
Ακόλουθως ο κ. Αντώνης Καμπουράκης παρέδωσε στην κ. Σδούγκου ένα αναμνηστικό δώρο.
Ο ειδικός σύμβουλος του πρωθυπουργού Γιώργος Κρεμλής
Στη συνέχεια το λόγο πήρε ο Ειδικός Σύμβουλος του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη σε Θέματα Ενέργειας, Κλίματος, Περιβάλλοντος και Κυκλικής Οικονομίας Γιώργος Κρεμλής.
Ξεκίνησε αναφερόμενος στην θεομηνία που φέρει την ονομασία ΙΑΝΟΣ και δεν έπληξε την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου. Τόνισε όμως πως αυτό θα πρέπει να προκαλέσει επαγρύπνηση γιατί η κλιματική αλλαγή είναι υπαρκτή απειλεί όλους και προκαλεί προβλήματα.
«Πρέπει όλοι να είμαστε σε επαγρύπνιση για την κλιματική αλλαγή», τόνισε.
Στην συνέχεια με την τοποθέτηση του τόνισε πως με τους πόρους που είναι τώρα διαθέσιμοι είναι ευκαιρία να γίνει πράξη η διασύνδεση των νησιών με το δίκτυο αλλά και μεταξύ τους και κυρίως η απεξάρτηση τους από το μαζούτ.
«Χαίρομαι που άκουσα το δήμαρχο που με τους συνεργάτες του να μιλούν για τα σχέδια τους να μετατρέψουν τη Ρόδο σε ένα πράσινο νησί. Θα γίνει ένα νησί η Ρόδος κυκλικής οικονομίας. Σε αυτό όλοι θα πρέπει να μετάσχουν. Και στα νησιά. Οι πόροι της ΕΕ εδώ είναι πολλοί και πρέπει να τους αξιοποιήσουμε. Από το Ταμείο Ανάκαμψης μπορούν να αντληθούν πόροι για τη Μεσαιωνική πόλη . Το ταμείο μπορεί να υποστηρίξει και άλλα έργα. Για το λόγο αυτό θα πρέπει να ετοιμάσουμε προτάσεις. Μέχρι το 2023 πρέπει να έχουν συμβασιοποιηθεί όλα τα έργα που θα υλοποιηθούν με τα 32 δις που διατίθενται. Το εγχείρημα είναι τεράστιο. Αν αυτό δεν γίνει τα ποσά αυτά δεν θα επιστρέψουν στον προϋπολογισμό της ΕΕ αλλά στα κράτη που συνέβαλλαν στη δημιουργία του ταμείου ανάκαμψης. Το ταμείο δίκαιης μετάβασης θα χρηματοδοτήσει και τα νησιά για να γίνουν πράσινα δηλαδή να απεξαρτηθούν από το μαζούτ. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να διασυνδεθούν τα νησιά με το δίκτυο και μεταξύ τους και να αυξηθεί η χρήση των ΑΠΕ. Υπάρχει και μια πρωτοβουλία διασύνδεσης 17 νησιών του νοτίου Αιγαίου μεταξύ τους. Σε αυτά θα δημιουργηθούν ΑΠΕ και θα απεξαρτηθούν ενεργειακά και θα θωρακιστούν από άλλες απειλές», τόνισε ο κ. Κρεμλής.
Ο κ Κρεμλής τόνισε πως οφείλουμε το νόμο για τη ηλεκτροκίνηση στην κ Σδούγκου θέμα για το οποίο την έχει συγχαρεί ήδη ο πρωθυπουργός ο οποίος έχει βάλει τον πήχη πολύ ψηλά.
«Εύχομαι η χώρα μας να μπορέσει να μειώσει τις εκπομπές ρύπων και θα φθάσει το στόχο του 55% . Είναι σημαντικό η Ρόδος να πρωτοστατήσει. Το δικό μας σχέδιο είναι από τα πιο φιλόδοξά και καλύπτει πολλούς τομείς τις ΑΠΕ και την ηλεκτροκίνηση. Είναι σημαντικό πρέπει το δίκτυο των ηλεκτροφωτιστών να επεκταθεί ώστε η φόρτιση να είναι προσβάσιμη σε όλους. Να υπάρχουν στα Σούπερ Μάρκετ αλλά και στα ξενοδοχεία. Θα είναι θετικό για τη Ρόδο ως προορισμό και τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα και τα δίκυκλα να γίνουν ηλεκτροκίνητα. Είναι επίσης σημαντικό η φόρτιση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων να είναι από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας», τόνισε ο κ. Κρεμλής.