FEATUREDΕΛΛΑΔΑΚΟΙΝΩΝΙΑΠΟΛΙΤΙΚΗΡΟΔΟΣΤΟΠΙΚΑΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Απαγορευτικός ο εσωτερικός τουρισμός στα Δωδεκάνησα λέει το ΜέΡΑ 25

Η  Συντονιστική Επιτροπή ΜέΡΑ25 Δωδεκανήσου παρακολουθεί  τις αγωνιώδεις εκκλήσεις των φορέων για το μεγάλο κόστος που παρουσιάζουν τα αεροπορικά εισιτήρια αλλά και οι περιορισμένες θέσεις στα πλοία λόγω των υγειονομικών μέτρων που συνδέουν την ηπειρωτική χώρα με τα νησιά μας  και διαπιστώνει πως είναι  απαγορευτικός ο  εσωτερικός τουρισμός στα νησιά μας.

Για τον λόγο αυτόν κατατέθηκε σχετική ερώτηση από την βουλευτή Αγγελική Αδαμοπούλου στους συναρμόδιους υπουργούς.

Αναλυτικά το σχετικό κείμενο της ερώτησης.

Κύριοι Υπουργοί,

Σύμφωνα με σειρά δημοσιευμάτων τοπικών ΜΜΕ, έντονος προβληματισμός προκύπτει σχετικά με την πρόσβαση των Δωδεκανήσων στην «πίτα» της εσωτερικής τουριστικής κίνησης, δεδομένης της ιδιαίτερα ακριβής μετακίνησης και του περιορισμένου αριθμού δρομολογίων.

Συγκεκριμένα, «όπως ανέφερε κορυφαίος τουριστικός παράγοντας της περιοχής, όσες προσφορές και να κάνουν τα ξενοδοχεία και τα καταλύματα, αν δεν υπάρξει μέριμνα για μείωση στις τιμές των αεροπορικών και ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, δεν πρόκειται να επωφεληθούμε ως προορισμός από αυτή την τάση.»

Επιπλέον, αποτελεί κοινή διαπίστωση των επαγγελματιών του τουρισμού και των τοπικών κοινωνιών ότι αυτή είναι η βασική αιτία που «καταποντίστηκε» ο εσωτερικός τουρισμός στη περιοχή στα τελευταία χρόνια, αφού «ο Έλληνας τουρίστας χρειάζεται να ξοδέψει πολλά περισσότερα χρήματα για τις μετακινήσεις του από και προς τη Ρόδο και τα υπόλοιπα Δωδεκάνησα απ’ ό,τι για να μετακινηθεί στο εξωτερικό.»

Οι υψηλότατες τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων λειτουργούν αποτρεπτικά -ιδίως για οικογενειακή παραθέριση, ενώ απορίας άξια είναι η φθηνότερη τιμολόγηση πτήσεων οι οποίες διαρκούν περισσότερο, περιλαμβάνουν γεύμα, και προσγειώνονται σε διεθνή αεροδρόμια έναντι των πολύ συντομότερων πτήσεων προς τα Δωδεκάνησα, όπου τα έξοδα αερολιμενισμού είναι χαμηλότερα. Ως προς τα πλοία, δεν ενδείκνυνται ως μέσο μεταφοράς όταν η διάρκεια των διακοπών είναι ίσης ή μικρότερης της μιας εβδομάδας, γεγονός που επιβαρύνει περαιτέρω την κατάσταση, καθώς παρά τη διαφαινόμενη πρόθεση των Ελλήνων να ταξιδέψουν φέτος το καλοκαίρι, εκτιμάται ότι θα ο χρόνος διαμονής τους θα περιοριστεί δραστικά.

Εκτός από το υψηλότατο κόστος μετακίνησης, η κατάσταση επιδεινώνεται και λόγω του εξαιρετικά περιορισμένου αριθμού δρομολογίων από το λιμάνι του Πειραιά προς τα Δωδεκάνησα (έως 6 αναχωρήσεις την εβδομάδα για Ρόδο και Κω, έως 3 για Κάλυμνο, έως 5 για Αστυπάλαια, έως 4 για Λέρο και Πάτμο, και έως 2 για Νίσυρο, Κάρπαθο, Τήλο, Σύμη, Κάσο, Λειψούς και Καστελόριζο), ενώ η διάρκεια των ταξιδιών κυμαίνεται μεταξύ 18 και 27 ωρών (!),

Ακόμη, λόγω των περιοριστικών μέτρων για τον κορονοϊό, οι θέσεις στα πλοία έχουν περιοριστεί σημαντικά, ενώ για εύρεση θέσης σε καμπίνα (πριν καν ανοίξει η περίοδος του εσωτερικού τουρισμού) οι ενδιαφερόμενοι επιστρατεύουν ακόμη και «μέσον». Συγκεκριμένα, ο μέγιστος επιτρεπτός αριθμός επιβατών ορίζεται στο 50% του αριθμού που προβλέπει το πιστοποιητικό ασφαλείας του πλοίου ή στο 55% αν διατίθενται καμπίνες. Σύμφωνα δε με τα πρωτόκολλα, σε κάθε καμπίνα επιτρέπεται να ταξιδεύει μόνο ένα άτομο, εκτός αν πρόκειται για οικογένεια οπότε χρήση μπορούν να κάνουν έως τέσσερα άτομα, ή για τα ΑΜΕΑ με τον συνοδό τους. Επίσης, για τα καθίσματα αεροπορικού τύπου προβλέπεται ένα κάθισμα κατειλημμένο και ένα κάθισμα κενό, παρακείμενο, εμπρός και πίσω, μειώνοντας εξαιρετικά τη δυναμικότητα μεταφοράς. Τα άσχημα νέα, ωστόσο, δεν σταματούν εδώ: η αντικατάσταση του πλοίου BLUE STAR 1 των 192 καμπινών και 780 οχημάτων από το BLUE STAR CHIOS των 72 μόλις καμπινών και 418 οχημάτων έχουν ήδη οδηγήσει σε πολλές περιπτώσεις (με προορισμό κυρίως από μικρά νησιά προς Πειραιά) σε ακυρώσεις επιβιβάσεων λόγω έλλειψης διαθέσιμου χώρου για τα οχήματά. Σημειωτέο ότι όλα αυτά συμβαίνουν ενώ η κίνηση βρίσκεται ακόμη σε χαμηλά επίπεδα.

Όπως υποστηρίζουν επιχειρηματίες, εργαζόμενοι, κάτοικοι και τοπικοί φορείς, «η δρομολόγηση ενός σύγχρονου, γρήγορου πλοίου στα Δωδεκάνησα καθίσταται αναγκαία, αναδεικνύοντας παραλλήλως το τεράστιο κενό που άφησε το λουκέτο στη ΔΑΝΕ το οποίο δεν αναπληρώθηκε ποτέ.»

Την ώρα, λοιπόν, που οι τουριστικές επιχειρήσεις επενδύουν στον εσωτερικό τουρισμό και οι χιλιάδες εργαζόμενοι ελπίζουν η -έστω και περιορισμένη- τουριστική κίνηση να τους προσφέρει στοιχειώδη εργασιακή ασφάλεια, τα Δωδεκάνησα «δεν μπορούν να διεκδικήσουν επί ίσοις όροις Ελληνες επισκέπτες», αφού ο περιορισμένος προϋπολογισμός και ο περιορισμένος χρόνος των Ελλήνων παραθεριστών μοιραία θα τους οδηγήσουν σε άλλους προορισμούς.

Στο πλαίσιο εκπόνησης σχεδίου δράσης για την επόμενη ημέρα της άρσης των περιοριστικών μέτρων, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου, κ. Γιάννης Πάππου, προέταξε στην Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων την ανάγκη διερευνητικών επαφών με αεροπορικές εταιρείες για πραγματοποίηση πτήσεων με κρατική στήριξη. Ο δήμαρχος Σύμης αναγνωρίζει ότι «πλέον οι τουρίστες, εγχώριοι και αλλοδαποί, χρειάζονται οικονομικά ερείσματα, ώστε να ταξιδέψουν στα νησιά μας, να ξοδέψουν χρήματα και κατ’ επέκταση να τονωθεί η οικονομία», και ζητά μείωση 50% του κόστους ακτοπλοϊκών εισιτηρίων με κρατική επιχορήγηση» για τα νησιά της άγονης γραμμής, όπως η Σύμη, και δη τα νησιά που δε διαθέτουν αεροδρόμιο, για όλους τους κατοίκους της χώρας μας, αλλά και τους τουρίστες από άλλες χώρες, ώστε να ταξιδέψουν προς τα ακριτικά νησιά μας όλοι ανεξαιρέτως οικονομικότερα, χωρίς να σκέφτονται τις αυξημένες – για την εποχή που διανύουμε- τιμές εισιτηρίων.»

Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:

  1. Τι και πότε προτίθεστε να ενεργήσετε προκειμένου να αντιμετωπιστούν άμεσα τα σοβαρά προβλήματα τα οποία περιορίζουν δραστικά την πρόσβαση των Δωδεκανήσων στο εσωτερικό τουριστικό ρεύμα;
  2. Ποια ειδικά και άμεσα μέτρα στήριξης του δωδεκανησιακού τουριστικού προϊόντος θα λάβετε ώστε να το καταστήσετε πρακτικά ανταγωνιστικό;

 

Η ερωτώσα Βουλευτής

 

Αγγελική Αδαμοπούλου Βουλευτής Α΄ Αθηνών, Μέρα25

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *