Φωτεινό παράδειγμα αγώνα για μάθηση και διεξιότητες το 4ο λύκειο, βραβεύθηκαν πέντε μαθήτριες του

Εκδήλωση για την βράβευση των μαθητών που έλαβαν μέρος στον Πανελλήνιο  διαγωνισμό που είχε τίτλο  «Η δική μου βιοηθική» και διοργανώθηκε από την Εθνική Επιτροπή Βιοηθικής (ΕΕΒ) και το Εργαστήρι Μελέτης Ιατρικού Δικαίου και Βιοηθικής της Νομικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

Η συμμετοχή των μαθητών απέσπασε  στο διαγωνισμό το 1ο βραβείο.

Για την προσπάθεια τους βραβεύθηκαν σήμερα το πρωί παρουσία της υφυπουργού Παιδείας κ. Σοφίας Ζαχαράκη η Γεωργία Γιαννακλή, η Δέσποινα Σάββενα, η Δανάη Κωνσταντίνα Σαμιωτάκη, η Στεφανία Τουρκοδημήτρη και η Μαριάνα Χατζηδάκη.

Στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε  στην αίθουσα εκδηλώσεων του 4ου Λυκείου Ρόδου έδωσαν τον παρόν εκτός από την Υφυπουργό Παιδείας, ο  βουλευτής της ΝΔ κ. Βασίλης Υψηλάντης, Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου κ. Γιώργος Χατζημάρκος, ο αντιπεριφερειάρχης κ.  Χρήστος Ευστρατίου, ο δήμαρχος Ρόδου κ. Αντώνης Καμπουράκης, ο εντεταλμένος περιφερειακός σύμβουλος κ. Χρήστος Μπάρδος, ο αντιδήμαρχος κ. Θανάσης Βυρίνης, ο πρόεδρος τους επιτροπής δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Σάββας Χριστοδούλου, οι προιστάμενοι των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Μπάμπης Ψαρράς  και Γιάννης Παπαδομαρκάκης.

Η υφυπουργός Παιδείας έφθασε στο σχολείο λίγο μετά τις 11:30 και οι μαθητές την υποδέχθηκαν μουσικά με  μια κρητική μαντινάδα που την συγκίνησε.

Στην συνέχεια ξεκίνησε η εκδήλωση,  την οποία άνοιξε η διευθύντρια του 4ου Λυκείου  κ. Σοφία Καραγιαννίδου.

«Είναι μεγάλη τιμή για την υφυπουργό Παιδείας κ. Σοφία Ζαχαράκη να επισκεφθεί το σχολείο μας. Από καρδιάς την  ευχαριστώ για την παρουσία της. Δεν θα πω πολλά. Η αναγνώριση και επιβράβευση των δράσεων του σχολείου δίνει κίνητρα, για  νέους στόχους. Είμαι  διευθύντρια στο σχολείο για 9η χρονιά και συγκινημένη γιατί διανύω την τελευταία μου θητεία μου στη Ρόδο. Είμαι υπερήφανη για τα παιδιά μας και τους άξιους συναδέλφους οι οποίοι μέσα από συμμετοχές σε προγράμματα και δράσεις έχουν αποσπάσει διακρίσεις για το 4 σχολείο μας. Ευχαριστώ τις  τρεις  εξαίρετους εκπαιδευτικούς για το έργο που έχουν προσφέρει», τόνισε.

Και άλλη διάκριση για το σχολείο

Όπως τόνισε η διευθύντρια πέρα από το βραβείο για τη βιοηθική σε ένα από τα προγράμματα που είχε  αναλάβει το σχολείο  με τίτλο σχολεία πρεσβευτές του Ευρωπαικού Κοινοβουλίου κατάφερε να φθάσει ψηλά και πάλι.

«Αυτό έγινε υπό την καθοδήγηση της κ. Λ Φιλιππάκη. Το ταξίδι στο Στρασβούργο  λόγω  της πανδημίας ματαιώνεται . Στη θέση του, θα γίνει μια συνάντηση διαδικτυακή. Θέλω να ευχαριστήσω από τα βάθη της καρδιάς μου τον προϊστάμενο της διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Γιάννη Παπαδομαρκάκη που ήταν πάντα δίπλα μας και μας προσέφερε πάντα την συμπαράσταση και την υποστήριξη του όποτε χρειαζόταν», είπε η κ. Καραγιάννιδου.

Γιάννης Παπαδομαρκάκης : Σοφία Ζαχαράκη είστε η υφυπουργός της καρδιάς  μας

Στην συνέχεια το λόγο έλαβε ο προιστάμενος της διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Γιάννης Παπαδομαρκάκης.

smart

«  Τιμούμε σήμερα πέντε παιδιά για αυτό που έκαναν. Τα τιμούμε για το ήθος τη γνώση και την ευπρέπεια τους.  Όλα αυτά είναι συνδυασμοί που οδηγούν στην παιδεία. Συγχαίρω και τους εκπαιδευτικούς που ξεχώρισαν και καθοδήγησαν τις πέντε μαθήτριες. Ευχαριστώ όλους. Υφυπουργέ σας ευχαριστώ που μας τιμάται με την παρουσία σας. Είστε η υπουργός της καρδιάς μας γιατί μας αγαπάτε και το δείχνετε σε κάθε βήμα σας» τόνισε ο προϊστάμενος της διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Γ. Χατζημάρκος : Η  κοινωνική συνοχή σήμερα είναι το μεγαλύτερο διακύβευμα μετά την υγεία και όχι η οικονομία

Στη συνέχεια το λόγο πήρε ο Περιφερειάρχης κ. Γιώργος Χατζημάρκος και τόνισε:

 

«Είναι εξαιρετική τιμή για  όλους μας να είμαστε σήμερα εδώ για την σημερινή εκδήλωση. Μεγάλη χαρά είναι επίσης να έχουμε μαζί μας, την υφυπουργό Παιδείας κ. Σοφία Ζαχαράκη την οποία θέλω να ευχαριστήσω για την εξαιρετική συνεργασία που έχουμε καθώς υπάρχουν δύσκολα ζητήματα. Τα νησιά πάντα βγάζουν ιδιαιτερότητες και θέλει ανοικτό δίαυλο επικοινωνίας και ανοικτό μυαλό και την πρόθεση να προχωράνε τα πράγματα μπροστά. Πάνω από όλα έχουμε πέντε υπέροχα κορίτσια που σήμερα βραβεύονται μέσα σε ένα δύσκολο περιβάλλον  σε μια αφιλόξενη εποχή και για ένα πολύ δύσκολο θέμα την βιοηθική.  Η αριστεία είναι στάση ζωής. Τα τελευταία χρόνια επειδή σαν  λαός πάντα αγαπάμε ένα δημόσιο διάλογο συγκρουσιακό θέλω να μιλάω και να αναζητώ την αριστεία. Στην τόσο μεγάλη αγωνία που είμαστε η  αριστεία μπορεί να μας βγάλει από το αδιέξοδο.  Από την διεθνή επιστημονική κοινότητα περιμένουμε ιατρική λύση, Τελείωσε όμως η κοινωνία εκεί; Τα παιδιά μας  έκαναν περήφανους. Ο κόσμος μας συνδέει  με την άσφαλτο και το μπετόν. Δεν είναι όμως η ζωή μας αυτά. Η  κοινωνική συνοχή σήμερα είναι το μεγαλύτερο διακύβευμα μετά την υγεία  και όχι η οικονομία. Σε αυτά τα υπέροχα παιδιά εγώ θέλω να πω ευχαριστώ .Το δικό τους παράδειγμα είναι ένα φωτεινό μονοπάτι για την έξοδο και από αυτή την κρίση που βιώνουμε και είναι πολυεπίπεδη », τόνισε ο κ. Γιώργος Χατζημάρκος.

Αντώνης Καμπουράκης:  Τα παιδιά σε  δύσκολες και σκοτεινές εποχές μας κάνουν πάρα πολύ αισιόδοξους

Ακολούθως το λόγο πήρε ο δήμαρχος Ρόδου κ. Αντώνης Καμπουράκης τονίζοντας πως πρωταγωνιστές της εκδήλωσης  είναι τα παιδιά.

smart

«Πρωταγωνιστές σε αυτή την εκδήλωση σήμερα είναι τα παιδιά.  Στα παιδιά θέλω να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ.  Είμαστε υποχρεωμένοι σε αυτά γιατί σε δύσκολες και σκοτεινές εποχές μας κάνουν πάρα πολύ αισιόδοξους. Μας δείχνουν ότι υπάρχει η αυριανή ημέρα είναι καλύτερη. Το αντικείμενο που επεξεργαστήκατε  είναι επίκαιρο αλλά και δύσκολο», τόνισε ο δήμαρχος και πρόσθεσε πως η τέλεια εικόνα του 4ου Λυκείου σχηματίζει το πρότυπο της κοινωνίας  και του τόπου μας.

«Είναι καλό παράδειγμα για να το μιμηθούμε», υπογράμμισε ο δήμαρχος.

«Για μας η σημερινή ημέρα χρειάζεται  τη συλλογική προσπάθεια την ατομική ευθύνη τη μάσκα και την τήρηση των  κανόνων που έχουν θέσει οι επιστήμονες για να ξεπεραστεί η πανδημία. Η εικόνα των παιδιών σήμερα μας γεμίζει αισιοδοξία και μας δίνει δύναμη για να συνεχίσουμε το έργο μας και να κάνουμε τη Ρόδο καλύτερη  για  όλους και πάνω από όλα για τα παιδιά»

Β. Υψηλάντης: Ξεχωριστή σημασία έχει η πρωτιά των παιδιών

Ακολούθησε η ομιλία του βουλευτή της ΝΔ και κοσμήτορα της Βουλής  κ. Βασίλη Υψηλάντη.

 

Ξεκινώντας την ομιλία του αναφέρθηκε  στο έργο αλλά και την παρουσία της υφυπουργού Παιδείας στη Ρόδο.

«Η πρωτιά των παιδιών έχει μεγάλη σημασία. Δεν είναι απλή πρωτιά σε ένα διαγωνισμό. Είναι μια πρωτιά σε ένα θέμα παρά πολύ σημαντικό που αγγίζει όλες τις πτυχές της σημερινής ζωής. Η τεχνητή νοημοσύνη έχει σχέση με το θέμα που πραγματεύθηκαν τα παιδιά και βραβεύθηκαν.  Μου έκανε εντύπωση ο άριστος τρόπος που διαπραγματεύθηκαν τα παιδιά το θέμα.  Για αυτό και μεταφέρω τους χαιρετισμούς  του προέδρου της Βουλής», τόνισε.

Σοφία Ζαχαράκη: Αριστεία είναι ο μόχθος

Στη συνέχεια πήρε το λόγο η υφυπουργός Παιδείας κ. Σοφία Ζαχαράκη

Ξεκινώντας την ομιλία της η κ. Ζαχαράκη αναφέρθηκε στην πολύ καλή εικόνα που εκπέμπει το 4ο λύκειο γιατί είναι ένα σχολείο φροντισμένο και καθαρό.

« Μου έκανε εντύπωση  άκουσα ότι οι πέντε μαθήτριες μπήκαν στη διαδικασία να ασχοληθούν με κάτι τόσο δύσκολο. Κάνατε ένα παιχνίδι ρόλων και θέσατε ένα σημαντικό ερώτημα. Να μην έχουμε αμφιβολία πως το μέλλον είναι τώρα. Αυτό που έκαναν τα κορίτσι έχει ένα μεγάλο αποτύπωμα. Η αριστεία είναι για μένα η προσπάθεια , ο μόχθος. Ακόμη και το δεύτερο βραβείο να έπαιρναν τα παιδιά πάλι θα ερχόμουν εδώ.  Γιατί η προσπάθεια έγινε παρά τις δυσκολίες που δημιούργησε η πανδημία. Μαζί με τις άξιες καθηγήτριες τα παιδιά εργάστηκαν και ετοίμασαν τη δουλειά τους που κρίθηκαν από μια πολύ αυστηρή επιτροπή. Η Ρόδος μας έχει δώσει και άλλα παραδείγματα αριστείας  και καλής προσπάθειας. Πέρσι μαθητές έφτιαξαν τις πλαστικές προμετωπίδες προστασίας από τον  κορονοιό . Έχετε  μια παρακαταθήκη προσφοράς και εξωστρέφειας των σχολείων. Η Παιδεία έχει  μεγάλες ανάγκες για τις οποίες θα συζητήσουμε, όμως δεν είναι μόνο αυτό.  Το θέμα είναι τι  αποφοίτους θέλουμε το 2032.   Επιθυμούμε αυτούς που θέλουν να σκέφτονται έξω από το κουτί. Χρειαζόμαστε  περά από τις γνώσεις και τις δεξιότητες που πρέπει να καλλιεργήσουμε . Είμαστε εδώ και επίσης είμαστε επίμονοι και θα τα καταφέρουμε. Θέλω να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ στα κορίτσια για το καλό νέο της βράβευσης τους που  δημιουργεί αισιοδοξία. Η προσπάθεια τους είναι ένα φωτεινό παράδειγμα πανελληνίως. Εύχομαι αυτό το φωτεινό σχολείο να δώσει πολλές ευκαιρίες στα παιδιά» , τόνισε η υφυπουργός Παιδείας.

Οι μαθήτριες που βραβεύθηκαν  πρόσφεραν στην  κ. Ζαχαράκη λουλούδια και παραδοσιακά προϊόντα της Ρόδου.

Ο κ. Γιάννης Παπαδομαρκάκης τίμησε  την υφυπουργό με αναμνηστική πλακέτα.

Μετά την εκδήλωση η Υφυπουργός Παιδείας συνομίλησε με τους εκπαιδευτικούς  αλλά και τις μαθήτριες που δεν ήθελαν πολύ  να είναι κοντά της.

Αποτύπωσαν τις στιγμές σε πολλές φωτογραφίες μαζί της .

 

Ο διαγωνισμός και  το χρονικό της βράβευσης

Το 4ο Γενικό Λύκειο Ρόδου συμμετείχε στο διαγωνισμό με ένα παιχνίδι ρόλων με θέμα “Νευροηθική: Brain building – Ποιός θα χαράξει τα όρια;”. Υποδυόμενοι συγκεκριμένους ρόλους ενός σεναρίου που δημιούργησαν μετά από επεξεργασία σχετικού υλικού, οι μαθητές προσπάθησαν να αναδείξουν ορισμένα από τα ηθικά διλήμματα που προκύπτουν από τη σύγχρονη νευροεπιστημονική επανάσταση .

Με αφορμή ένα κείμενο για τη λήψη νοοτρόπων ουσιών (smart drugs) από μαθητές και φοιτητές στις ΗΠΑ προκειμένου να αυξήσουν τις σχολικές και ακαδημαϊκές τους επιδόσεις, οι μαθητές ετοίμασαν μια βιντεοσκοπημένη τηλεσυζήτηση, όπου υποδύθηκαν το δημοσιογράφο και τους καλεσμένους ομιλητές μια διαδικτυακής εκπομπής.

Την ομάδα των μαθητών αποτέλεσαν οι :

Γιαννακλή Γεωργία, Β’ τάξη, στο ρόλο της δημοσιογράφου

Σάββενα Δέσποινα, Β΄τάξη, στο ρόλο της μαθήτριας

Σαμιωτάκη Δανάη – Κωνσταντίνα, Β΄τάξη, στο ρόλο της βιοεπιστήμονα, ειδικευμένης στη νευροβιολογία.

Τουρκοδημήτρη Στεφανία, Γ’ τάξη, στο ρόλο της δικηγόρου

Χατζηδάκη Μαριάννα, Β΄τάξη, στο ρόλο της μητέρας που το παιδί της προετοιμάζεται για τις πανελλαδικές εξετάσεις

Οι μαθήτριες  κατάφεραν να εντοπίσουν τις αξίες που αναδύονται από το συγκεκριμένο ηθικό δίλημμα και να παρουσιάσουν μία πρωτότυπη και ενδιαφέρουσα συζήτηση, στην οποία όλες οι μεταξύ τους συμφωνίες ή διαφωνίες μετουσιώθηκαν σε έναν γόνιμο διάλογο.

Την επίβλεψη και το συντονισμό της εργασίας των μαθητών ανέλαβαν οι εκπαιδευτικοί Ρέμπελου Ανδρομάχη, φιλόλογος, Τενέντε Αγγελική, βιολόγος και Φλουρή Ελένη, φυσικός.

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.