Μυστικά και παγίδες για online shopping – Τι να προσέξετε

Την ευκολία (και την ποικιλία) των ηλεκτρονικών αγορών επιλέγουν ολοένα και περισσότεροι Έλληνες.

Σύμφωνα με στοιχεία της έκθεσης της ΕΕ για το ηλεκτρονικό εμπόριο, το 49% των χρηστών Internet στην Ελλάδα, δηλαδή ένας στους δύο, έκανε και ηλεκτρονικές αγορές το 2018.

Σύμφωνα με την έκθεση η πλειονότητα των αγοραστών και συγκεκριμένα το 54% πραγματοποιεί αγορές από ηλεκτρονικά καταστήματα εκτός Ελλάδας.

Προσοχή στις παγίδες όταν κάνετε online shopping

Όπως αναφέρει το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας ανεξάρτητα από τον τρόπο αγοράς ενός προϊόντος ή υπηρεσίας στην ΕΕ, σε κατάστημα ή στο διαδίκτυο, ο έμπορος πρέπει να παρέχει πριν από την αγορά ορισμένες σαφείς, ακριβείς και κατανοητές βασικές πληροφορίες σχετικά με το προϊόν ή την υπηρεσία.

Πριν από την υπογραφή συμβολαίου με πωλητή ή πάροχο υπηρεσιών στο διαδίκτυο, πρέπει να παρέχονται οι συγκεκριμένες λεπτομερείς πληροφορίες σχετικά με τα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος ή της υπηρεσίας, την επωνυμία και η φυσική διεύθυνση του εμπόρου, το δικαίωμα υπαναχώρησης κλπ.

Τα συμβόλαια πρέπει να είναι γραμμένα σε απλή και κατανοητή γλώσσα και δεν πρέπει να περιέχουν καταχρηστικούς όρους.

Κατά τις ηλεκτρονικές αγορές, πρέπει επίσης να ενημερώνεστε σαφώς για την συνολική τιμή, περιλαμβανομένων των εξόδων αποστολής και άλλων συναφών δαπανών, και να δηλώνετε σαφώς, π.χ. πατώντας ένα πλήκτρο, ότι γνωρίζετε όλα αυτά τα στοιχεία καθώς και ότι η παραγγελία συνεπάγεται υποχρέωση πληρωμής.

Έχετε υπόψη ότι, όπως και για τις αγορές σε καταστήματα, οι ηλεκτρονικές παραγγελίες πρέπει επίσης να παραδίδονται εντός 30 ημερών, εκτός αν έχει συμφωνηθεί διαφορετική ημερομηνία παράδοσης με τον έμπορο.

Τα «κρυφά κόστη» και πότε μπορείτε να επιστρέψετε το προϊόν

Όταν αγοράζετε προϊόντα ή υπηρεσίες μέσω ταχυδρομείου, τηλεφώνου, φαξ, ή μέσω διαδικτύου, από επαγγελματία έμπορο εγκατεστημένο στην ΕΕ, έχετε το δικαίωμα να επιστρέψετε τα ανεπιθύμητα προϊόντα εντός 14 ημερών από την παραλαβή της αγοράς σας.

Παράλληλα, θα πρέπει να έχετε πάντα τη δυνατότητα να συμφωνήσετε ρητά για κάθε πρόσθετο «κρυφό κόστος», π.χ. ταξιδιωτική ασφάλιση όταν κάνετε κράτηση για πτήση. Είναι παράνομο να προεξοφλούν οι έμποροι τη συμφωνία σας, χρησιμοποιώντας «προεπιλεγμένα» τετραγωνίδια κατά τη διαδικασία της αγοράς.

Πηγή: star.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Read previous post:
Χαμός σε πτήση της Ryanair με επιβάτη που επιτέθηκε σε αεροσυνοδό!(vid)

Το... έλα να δεις έγινε σε πτήση της Ryanair με άτακτο επιβάτη που επιτέθηκε σε αεροσυνοδό και απομακρύνθηκε σηκωτός από

Close