FEATUREDΔΩΔΕΚΑΝΗΣΑΚΟΙΝΩΝΙΑΡΟΔΟΣΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑΤΟΠΙΚΑ

ΜέΡΑ 25: Να ενταχθεί άμεσα ο κλάδος των αμειβομένων οδηγών ταξί Ρόδου στα εποχιακά επαγγέλματα

Την ένταξη του κλάδου των αμειβομένων οδηγών ταξί σα εποχιακά επαγγέλματα ζητά το ΜέΡΑ25 που κατάθεσε και σχετική ερώτηση στη Βουλή.

Αναλυτικά στο σχετικό κείμενο αναφέρονται τα ακόλουθα:

Ως ΜέΡΑ25 Δωδεκανήσου στηρίζουμε τον δίκαιο αγώνα του Σωματείου Αμειβόμενων Οδηγών ταξί Ρόδου για την ένταξη τους στα εποχιακά επαγγέλματα. Ειδικά την φετινή σεζόν ο κλάδος των ταξί επλήγη οικονομικά λόγω της μειωμένης τουριστικής κίνησης με αποτέλεσμα να βρίσκονται ήδη σε οικονομικά αδιέξοδα.

Για τον λόγο αυτό κατατέθηκε σχετική ερώτηση προς τον αρμόδιο υπουργό από την βουλευτή μας Φωτεινή Μπακαδήμα.

Αναλυτικά παρακάτω η σχετική ερώτηση προς τον αρμόδιο υπουργό.

Προς:  τον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων

Το Σωματείο Αμειβόμενων Οδηγών ταξί Ρόδου, με επιστολή του, ζητά την αναγνώριση του επαγγέλματός των οδηγών ταξί στο καθεστώς των εποχιακά εργαζόμενων.

Ειδικότερα, το συγκεκριμένο Σωματείο διεκδικεί εδώ και χρόνια αυτή την αναγνώριση και για τους συναδέλφους και στις άλλες ακριτικές-τουριστικές περιοχές, δεδομένου πως δεν δικαιούνται επίδομα ανεργίας, παρά το γεγονός ότι η εποχικότητα της δουλειάς τους είναι προφανής.

Η απάντηση που έλαβαν τότε ήταν πως «θεμελιώδης προϋπόθεση για το χαρακτηρισμό μιας επιχείρησης ως εποχιακής είναι ο περιορισμός της λειτουργίας της επιχείρησης σε χρονικό διάστημα πάνω από 2 μήνες και λιγότερο από 9 μήνες, λόγω της φύσης της, των καιρικών ή ιδιαίτερων συνθηκών ή λόγω των χρησιμοποιούμενων πρώτων υλών. Το ταξί δεν εμπίπτει στην έννοια της εποχιακής επιχείρησης, καθότι από τη φύση του, δεν μπορεί να ενταχθεί ως τέτοια. Συνεπώς, οι Αμειβόμενοι Οδηγοί Ταξί της Ρόδου δεν μπορούν να επιδοτηθούν λόγω ανεργίας με βάση τις ρυθμίσεις του αρθρ. 31 του Ν. 4144/13.»

Εντούτοις, όλοι οι αμειβόμενοι οδηγοί ταξί Ρόδου, όπως και αντιστοίχως οδηγοί ταξί σε άλλες νησιωτικές περιοχές, είναι μισθωτοί εργαζόμενοι και η πρόσληψή τους είναι ορισμένου χρόνου, καθώς, υπό κανονικές, μάλιστα συνθήκες, εργάζονται επτά μήνες το χρόνο (από Απρίλη έως Οκτώβρη) και συγκεντρώνουν 175 ένσημα, όταν οι εποχιακοί με 100 ένσημα, παίρνουν το επίδομα ανεργίας. Φέτος, μάλιστα, λόγω της πανδημίας, ο απαιτούμενος αριθμός ενσήμων για τους εποχιακά εργαζόμενους προκειμένου να λάβουν επίδομα ανεργίας έπεσε στα 50.

Στην επιστολή τους αναφέρεται πως το Σωματείο έχει προχωρήσει με την υπογραφή της Τοπικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας ενώ έχει έτοιμο και το κείμενο της σχετικής τροπολογίας που πρέπει να περάσει ώστε να ενταχθούν στην εποχικότητα.

Κατόπιν των παραπάνω και με δεδομένο πως φέτος ειδικά ο τουρισμός έχει πληγεί σημαντικά γεγονός που συνακόλουθα έχει επηρεάσει και τον κλάδο των οδηγών ταξί στα νησιά,

 

Ερωτάται ο κ Υπουργός:

  1. Ποια άμεσα μέτρα θα ληφθούν για τους αμειβόμενους οδηγούς ταξί δεδομένων των φετινών ιδιαίτερων υγειονομικών συνθηκών που καθιστούν εποχιακό το επάγγελμα των αμειβόμενων οδηγών ταξί;
  2. Προβλέπεται να προχωρήσει άμεσα σε νομοθετική ρύθμιση, ώστε να ενταχθούν οι αμειβόμενοι οδηγοί ταξί στο καθεστώς που ισχύει για τους εποχιακά εργαζόμενους αναφορικά με την καταβολή του επιδόματος ανεργίας;
  3. Αν ναι, εντός ποιου χρονοδιαγράμματος;
  4. Θα ισχύσει και για τους αμειβόμενους οδηγούς ταξί η μείωση στον αριθμό των απαιτούμενων ενσήμων για φέτος για την ένταξη στο επίδομα ανεργίας;
  5. Προβλέπεται να ενισχυθεί ο κλάδος και με τα αντίστοιχα επιδόματα που λαμβάνουν οι εποχιακά εργαζόμενοι στον μεταφορικό τομέα;

 

Η ερωτώσα βουλευτής

Φωτεινή Μπακαδήμα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *