Ερχεται το Εθνικό Σύστημα Θαλάσσιας Επιτήρησης: 37 ειδικοί αισθητήρες θα «χτενίζουν» το Αιγαίο -Πώς θα λειτουργεί

Ενα ενιαίο, υπερσύγχρονο σύστημα επιτήρησης αναμένεται να «θωρακίσει» τις ελληνικές θάλασσες στο προσεχές διάστημα.

  

Έντονο ενδιαφέρον έχει προσελκύσει ο διαγωνισμός του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας για την ανάπτυξη Εθνικού Συστήματος Ολοκληρωμένης Θαλάσσιας Επιτήρησης (ΕΣΟΘΕ), το οποίο όταν τεθεί σε λειτουργία θα αποτελέσει χρήσιμο εργαλείο για τον έλεγχο των προσφυγικών ροών, την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου, ενώ θα συνδράμει ουσιαστικά και σε επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης.

Ενδιαφέρον για το έργο, το οποίο έχει προϋπολογισμό ύψους 62 εκατομμυρίων ευρώ, έχουν εκδηλώσει εννέα σχήματα στα οποία συμμετέχουν ορισμένες από τις μεγαλύτερες εταιρείες στην Ελλάδα και διεθνώς.

Πρόκειται για τις εξής κοινοπραξίες: 

  • Μυτιληναίος και Elbit Systems από το Ισραήλ. Η τελευταία πρόσφατα κέρδισε διαγωνισμό για τη δημιουργία σύγχρονου κέντρου εκπαίδευσης στην Καλαμάτα για την Πολεμική Αεροπορία.  Η σύμβαση με αξία 1,4 δισ. ευρώ έχει χρονική διάρκεια 20 ετών.
  • ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με τον ευρωπαϊκό κολοσσό κατασκευής αεροσκαφών Airbus SAS.
  • Intracom – Intrakat.
  • Intracom Telecom.
  •  Hensoldt Optronics. Πρόκειται για γερμανική εταιρεία η οποία ασχολείται με την κατασκευή ηλεκτρονικών συστημάτων για αμυντικούς σκοπούς.
  • Όμιλος Vodafone με την εταιρεία G4S που ειδικεύεται σε υπηρεσίες ασφάλειας.
  • Όμιλος Cosmote.
  • Κωνσταντινίδης ΑΕ με τις ισραηλινών συμφερόντων TSG IT Advanced Systems και TAR Ideal Concepts. Η πρώτη ελέγχεται σε ποσοστό 50% από την αεροδιαστημική βιομηχανία του Ισραήλ (Israel Aerospace Industries), ενώ η TAR Ideal Concepts είναι θυγατρική του ομίλου Anvon με παρουσία σε περισσότερες από 60 χώρες.

Προδιαγραφές του ΕΣΟΘΕ

Οι προδιαγραφές του συστήματος επιτήρησης προβλέπουν την εγκατάσταση σταθμών αισθητήρων σε 35 παρατηρητήρια του Πολεμικού Ναυτικού, τα περισσότερα εκ των οποίων βρίσκονται σε νησιά του Ανατολικού Αιγαίου. Για την κάλυψη επιχειρησιακών κενών, δύο επιπλέον σταθμοί αισθητήρων θα εγκατασταθούν σε οχήματα off road.

Οι σταθμοί αισθητήρων θα μεταφέρουν στο κέντρο επιχειρήσεων του Λιμενικού Σώματος real time πληροφόρηση για την κίνηση στα θαλάσσια σύνορα της χώρας. Για τον σκοπό αυτό, στο αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος θα δημιουργηθεί κέντρο διοίκησης ελέγχου και κέντρο δεδομένων.

Ένα εφεδρικό κέντρο διοίκησης ελέγχου θα εγκατασταθεί στη Ναυτική Διοίκηση Αιγαίου του Πολεμικού Ναυτικού, ενώ οι σταθμοί επιτήρησης θα συνδέονται με τα κέντρα διοίκησης ελέγχου με 455 χιλιόμετρα οπτικής ίνας και με ραδιοζεύξεις.

Ο ανάδοχος θα πρέπει να παρέχει τουλάχιστον έξι χρόνια εγγυημένης λειτουργίας προμήθειας, κέντρο τεχνικής υποστήριξης σε 24ωρη βάση και θα αναλάβει την εκπαίδευση του προσωπικού.

Όπως τονίζουν καλά πληροφορημένες πηγές, το ΕΣΟΘΕ θα μπορεί να εντοπίζει με ακρίβεια ακόμα και μικρά σκάφη με μήκος μόλις δύο μέτρων σε απόσταση άνω των 50 ναυτικών μιλίων.

Παρά το έντονο ενδιαφέρον για το έργο από ομίλους του εξωτερικού, κυρίως από το Ισραήλ, η δημοπράτησή του καθυστέρησε πολύ.

Οι προσπάθειες για τη δημιουργία συστήματος επιτήρησης θαλάσσιων συνόρων ξεκίνησαν το 2013, ενώ ένα χρόνο αργότερα εκπονήθηκε επιτελική μελέτη σκοπιμότητας και τεχνικών απαιτήσεων για την ανάπτυξη του ΕΣΟΘΕ.

Στιγμιότυπο από άσκηση του Πολεμικού Ναυτικού / Φωτογραφία: Eurokinissi
Πηγή: iefimerida.gr – https://www.iefimerida.gr/ellada/ethniko-systima-thalassias-epitirisis-37-eidikoi-aisthitires

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Read previous post:
Άγιος Ιωάννης ο Πρόδρομος και Βαπτιστής

Ο τελευταίος και μεγαλύτερος από τους προφήτες της Παλαιάς Διαθήκης. Ονομάζεται «Πρόδρομος», γιατί με το κήρυγμα και με το έργο

Close